شناسهٔ خبر: 51173984 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جنگ ستارگان در آزادی؛ انگیزه ستاره‌های استقلال در دربی ۹۷ چیست؟

در آستانه دربی ۹۷ به بررسی انگیزه‌های شخصی سه بازیکن استقلال در تقابل با پرسپولیس پرداخته‌ایم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تا ساعاتی دیگر در چارچوب دربی ۹۷ پایتخت به مصاف هم خواهند رفت. بزرگترین و پرمخاطب‌ترین شهرآورد آسیا که همواره کانون توجهات زیادی بوده و ستارگان زیادی تاکنون در این دیدار به میدان رفته‌اند.

دربی همیشه میدانی برای نمایش قابلیت‌های فردی و تیمی ستارگان استقلال و پرسپولیس بوده است و با این حجم از توجه رسانه‌ای که روی آن هست، دست کمی از بازی‌های حساس تیم ملی ندارد. در این نوشتار به بررسی انگیزه‌های شخصی سه بازیکن استقلال در دربی ۹۷ پرداخته‌ایم.

*امیرحسین حسین‌زاده؛ نیازی به قایدی نیست

شاید به جرأت بتوان گفت ستاره‌ استقلال در چند فصل اخیر و خصوصاً پس از روی کار آمدن استراماچونی ایتالیایی، مهدی قایدی بود. مهاجم بوشهری که با درخشش خیره کننده در استقلال به پیراهن تیم ملی هم رسید و پس از کار کردن با استراماچونی پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشت و توانست به محبوبیت بالایی در میان استقلالی‌ها برسد. طوری که گفته می‌شود، استقلال مجبور شد قایدی را جهت برطرف کردن بدهی‌های خود به باشگاه اماراتی بفروشد و پس از این معامله بود که هواداران استقلال به شدت نگران جانشین این ستاره شدند.

فرهاد مجیدی که سابقه سرمربیگری تیم ملی امید و همچنین استفاده از بازیکنان جوان در استقلال را داشت، اقدام به جذب چند جوان کرد که یکی از آن‌ها امیرحسین حسین‌زاده از سایپا بود. مهاجم ۲۱ ساله پس از چند روز تمرین با آبی‌پوشان در دیدار برابر الهلال به میدان رفت و با عملکردی درخشان توجهات را به خودش جلب کرد.

در شروع لیگ برتر حسین‌زاده یکی از مهره‌های قابل اتکای مجیدی در خط هافبک تیمش بود و او به خوبی پاسخ اعتماد سرمربی خودش را داد و بازی‌های قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت. او در آخرین بازی استقلال پیش از دربی و مقابل صنعت نفت آبادان موفق شد دروازه حریف را باز کند و تیمش را از یک شکست خارج از خانه فراری دهد. حسین زاده جوان پیش از شروع لیگ در پاسخ به این سوال که «آیا می‌تواند جانشین خوبی برای قایدی باشد؟» گفت: می‌خواهم یک امیرحسین جدید به نمایش بگذارم و تمام تلاش خود را برای موفقیت تیمم انجام دهم.

حسین زاده در نخستین دربی خود این فرصت را دارد تا با درخشش و گلزنی در این مسابقه بزرگ، باعث شود هواداران جای خالی قایدی را حس نکند و از این به بعد روی او به عنوان ستاره استقلال حساب باز کنند.

*یامگا و ژستد؛ ما خرج اضافه نیستیم!

فرهاد مجیدی برای تقویت تیم خود در فاز هجومی دست روی دو بازیکن خارجی گذاشت و برای خرید آن‌ها اصرار زیادی کرد. کوین یامگا ۲۵ ساله و فرانسوی که یک بازیکن چند پُسته و همه کاره است در همان نخستین بازی خود نشان داد قابلیت‌های بالایی دارد و آبی‌ها می‌توانند روی او حساب ویژه‌ای باز کنند.

رودی ژستد ۳۳ ساله هم با کوله باری از تجربه و سابقه بازی در تیم‌هایی چون استون ویلا و کاردیف سیتی راهی تهران شد تا جای خالی شیخ دیاباته در خط حمله استقلال را پر کند. البته او تاکنون موفق به هماهنگی با هم‌تیمی‌های خود و عملکرد مثبتی در لیگ برتر نشده است.

در این شرایط اقتصادی کشور، قیمت سرسام آور ارز، قوانین سختگیرانه برای جذب بازیکن خارجی و اعتقاد برخی از کارشناسان و پیشکسوتان به سرمایه گذاری روی جوانان به جای خرید بازیکنان خارجی، لژیونر‌های استقلال باید نشان دهند ارزش این هزینه کردن را داشته‌اند و پافشاری مجیدی بی‌دلیل نبوده و در جهت منافع استقلال بوده است.

همچنین دو بازیکن خارجی استقلال می‌توانند نخستین بازیکنان خارجی این تیم باشند که موفق می‌شوند در دربی گلزنی کنند. تا این لحظه هیچ بازیکن خارجی با پیراهن استقلال موفق به گلزنی در دربی نشده است.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب دربی ۹۷ تهران امروز ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

انتهای پیام/

نظر شما