شناسهٔ خبر: 51167390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان فارس:

ابلاغات الکترونیک فارس آمار ٩٨ و چهار دهم درصدی دارد

حجت الاسلام موسوی گفت: دادگستری فارس با آمار ٩٨ و چهار دهم درصدی در خصوص آمار ابلاغات الکترونیک، از استان های موفق در این زمینه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ،  حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، در نشست هم اندیشی قضات دادگستری استان فارس که با معاون اول قوه قضائیه برگزار شد، گفت: قضات دادگستری استان فارس، سیاست های کلی قوه قضائیه را در اولویت امور خود قرار می دهند.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: قضات فارس، بخشنامه ها و دستورالعمل های ریاست قوه قضائیه را به شکل مطلوب اجرایی و عملی می کنند.

وی اضافه کرد: دادگستری استان فارس دارای 54 حوزه قضایی مصوب و 650 قاضی است و بزرگترین حوزه قضایی کشور است و خوشبختانه با وجود انواع جرائم خُرد و کلان  از امنیت مطلوبی برخوردار است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به کاهش آمار جرائم در استان بیان کرد: با تلاش شبانه روزی دادستان مرکز استان و سایر دادستان های حوزه های قضایی سراسر فارس شاهد کاهش آمار 20 درصدی سرقت مسلحانه و 90 درصدی شرارت در سطح استان هستیم.

وی ادامه داد: با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضایی استان شاهد کاهش مراجعه کنندگان در دادگاه انقلاب اسلامی هستیم و اكثر دادرسی های دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به صورت الکترونیک انجام می شود و دادگستری فارس با آمار ٩٨ و چهار دهم درصدی در خصوص آمار ابلاغات الکترونیک، از استان های موفق در این زمینه است.

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: شاهد کاهش جمعیت کیفری زندان های فارس هستیم و امسال بیش از یک هزار و 300 زندانی از زندان های استان آزاد شده اند.

وی افزود: در هشت ماه گذشته یک هزار و 126 هکتار از اراضی ملی در فارس رفع تصرف شده اند و حمایت قضایی از تولید، مشکلات 61 واحد تولیدی و صنعتی استان فارس با حمایت ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان رتفع شده است.

رئیس کل دادگستری فارس عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 41 درصد از پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف فارس نیز به مصالحه ختم شده است و فارس در رتبه بندی توسعه حل اختلاف استان های کشور در سال گذشته در مقام نخست قرار گرفت.

پایان پیام/664

نظر شما