شناسهٔ خبر: 51158959 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخر هفته با اخبار دانشگاهی| آموزش

اعلام برنامه‌های هفته پژوهش / از منتفی شدن تجمیع ردیف بودجه دانشگاه‌ها تا ثبت‌نام بدون کنکور پذیرش دانشگاه آزاد

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

 

مهلت ثبت‌نام کنکور دکتری ۱۴۰۱ تمدید شد

سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد مهلت ثبت‌نام متقاضیان برای شرکت در کنکور دکتری ۱۴۰۱ تا روز جمعه ۱۲ آذرماه تمدید شده است.

برگزاری دو نمایشگاه مهم کشوری در هفته پژوهش

هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۰ با شعار (پژوهش و فناوری، پشتیبان تولید) از ۱۳ تا ۱۹ آذرماه در استان‌ها و از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه در سطح ملی برگزار می‌شود. یکی از رویداد‌های مهم هفته پژوهش و فناوری برگزاری بیست و دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار است که همزمان با نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و از تاریخ ۲۳ الی ۲۶ آذرماه، شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

هفته پژوهش و فناوری بهترین بستر گسترش گفتمان فناوری در کشور

علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: در بخش خلق نوآوری و فناوری باید فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد. باید گفتمان فناوری را در کشور گسترش دهیم و هفته پژوهش و فناوری بهترین بستر برای این مهم است.

 

اعلام برنامه‌های هفته پژوهش / از منتفی شدن تجمیع ردیف بودجه دانشگاه‌ها تا ثبت‌نام بدون کنکور پذیرش دانشگاه آزاد


ترویج فرهنگ پژوهش و اثربخشی آن در جامعه از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری است

محسن شریفی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور پژوهشی اهداف برگزاری هفته پژوهش را به صورت خلاصه؛ ترویج فرهنگ پژوهش و‌فناوری در کشور، ارتقای منزلت و جایگاه پژوهش و فناوری، معرفی توانمندی‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری کشور، تشویق، تقویت، ایجاد انگیزه در اعضای هیأت‌علمی و پژوهشگران و فناوران کشور و فراهم‌سازی زمینه گسترش پژوهش‌های هدفمند و موثر در سطح جامعه دانست.


اهم برنامه‌های هفته پژوهش در حوزه ارتباط با صنعت اعلام شد

سعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم شناسایی و تقدیر از طرح‌های برگزیده صنعتی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور؛ شناسایی و تقدیر از دانشگاه‌های برتر در تعامل با جامعه و صنعت؛ انتخاب و معرفی اعضای هیات‌علمی و دانشمندان برتر در همکاری با جامعه و صنعت؛ شناسایی و معرفی فرصت‌های مطالعاتی برتر در راستای تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها؛ شناسایی و تقدیر از همکاران برگزیده صنعتی همکار دانشگاه‌ها و پژوهشگا‌ه‌ها و ... را از برنامه‌های هفته پژوهش اعلام کرد.


 
تجمیع ردیف‌های بودجه دانشگاه‌ها منتفی است

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره ردیف بودجه دانشگاه‌ها نیز گفت: دانشگاه هیأت امنایی است و باید مستقل باشد؛ بنابراین هر دانشگاهی ردیف مستقل به نام خود خواهد داشت و بحث تجمیع ردیف‌های بودجه دانشگاه‌ها منتفی است. همچنین انتظار می‌رود در زمینه همسان‌سازی حقوق نیز در بودجه سال آینده یک ردیف مشخص در نظر گرفته شود.

 

اعلام برنامه‌های هفته پژوهش / از منتفی شدن تجمیع ردیف بودجه دانشگاه‌ها تا ثبت‌نام بدون کنکور پذیرش دانشگاه آزاد


 ۸۵ درصد جویندگان کار هیچ مهارتی ندارند

ابراهیم صالحی عمران، رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای عنوان کرد: بار‌ها وزیر کار اعلام کردند که ۸۵ درصد جویندگان کار فاقد هرگونه مهارتی هستند. چه نیازی به توسعه آموزش نظری در کشور است درحال حاضر ۷۰ دانشگاه ما با جمعیت زیر هزار نفر اداره و مدیریت می‌شوند. وقتی کارفرمایان ما به نیروی انسانی متخصص نیاز دارند چرا سیستم آموزشی را اصلاح نمی‌کنیم؟  


ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون «کارشناسی پیوسته» و «کاردانی ناپیوسته» دانشگاه آزاد

ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت برای آن دسته از رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که در مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته نیمسال دوم پذیرش آن‌ها به صورت صرفاً براساس سوابق تحصیلی است، از روز یکشنبه ۱۴ آذر ماه آغاز می‌شود و تا تاریخ چهارشنبه ۲۴ آذر ادامه دارد.
 

تعیین سقف حقوق اعضای هیات علمی باعث تضییع حق اساتید عادی شده است

محمدعلی زلفی‌گل وزیرعلوم با اشاره به تعیین سقف حقوق اعضای هیات علمی در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: تعیین سقف ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، افزایش حقوق اعضای هیات علمی با درجه استاد تمامی را بی اثر کرده و حتی باعث شده است حقوق عادی اساتید بر اساس روال سال‌های گذشته نیز پرداخت نشود و حق قانونی این عزیزان ضایع شود.

 

اعلام برنامه‌های هفته پژوهش / از منتفی شدن تجمیع ردیف بودجه دانشگاه‌ها تا ثبت‌نام بدون کنکور پذیرش دانشگاه آزاد


جزئیات رشته‌های بین‌رشته‌ای جدید در حوزه کارآفرینی اعلام شد

سیدرضا حجازی، معاون آموزشی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران گفت: دانشکده کارآفرینی چندین رشته جدید را در دست طراحی و تصویب دارد. رشته طراحی کسب‌وکار در چارچوب بازنگری رشته‌ها و گرایش‌های رشته کارآفرینی، با هدف تربیت متخصص در طراحی کسب‌وکار به منظور گردآوری و تحلیل اطلاعات لازم برای طراحی ابعاد کسب‌وکار در تمام مراحل ایجاد کسب‌وکار و افزایش توان تخصصی کارآفرینان شرکتی و سازمانی در طراحی کسب‌وکار به تصویب نهایی رسید.



ثبت‌نام آزمون EPT دانشگاه آزاد آغاز شد

ثبت‌نام آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (EPT) دانشگاه آزاد اسلامی برای نوبت دی ماه ۱۴۰۰ از دوشنبه هشتم آذرماه در سایت مرکز سنجش و پذیرش به نشانی http://english.iau.ac.ir/ept آغاز شده و متقاضیان تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۹ آذرماه برای ثبت‌نام در این دوره از آزمون فرصت دارند.

 

اعلام برنامه‌های هفته پژوهش / از منتفی شدن تجمیع ردیف بودجه دانشگاه‌ها تا ثبت‌نام بدون کنکور پذیرش دانشگاه آزاد



سرپرست سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) منصوب شد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی حجت الاسلام و المسلمین داود مهدوی‌زادگان را به عنوان «سرپرست سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) منصوب کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم منصوب شد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با صدور حکمی «علی خیرالدین» را به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم منصوب کرد.
 

نظر شما