شناسهٔ خبر: 51148472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون دادگستری بوشهر:

فعالیت‌های فرهنگی برای کاهش وقوع جرایم در بوشهر گسترش می‌یابد

بوشهر- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: فعالیت‌های فرهنگی برای کاهش وقوع جرایم در بوشهر گسترش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، الماس گشتاسبی صبح پنجشنبه در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر بوشهر اظهار داشت: عدم اطلاع از جرایم اداری باعث وقوع جرایم است که باید اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص انجام شود.

وی با بیان اینکه اطلاع از موضوعاتی مانند اختلاس و تصرفات غیر قانونی و شرکت در مناقصات برای مدیران شهری لازم است افزود: این موضوعات با حوزه حقوق، دادگستری و پیشگیری مرتبط است و می‌توان اقدامات مشترک انجام داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: بحث پیش فروش ساختمان باید حتماً مطابق ماده ۴ شهرداری شناسنامه ساختمان را ارائه کند و معامله در دفاتر ثبت انجام شود و باید معاملات به سمت معاملات رسمی سوق داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در صدد هستیم پنجره واحدی بین دادگستری، اداره ثبت اسناد و شهرداری ایجاد کنیم که هم بحث استعلامات و ثبت معاملات سرعت بیشتری پیدا کند و هم معاملات به سمت رسمی شدن پیش رود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر تاکید کرد: این معاونت در محلات جنوبی شهر دفتر تسهیلگری را فعال کرده و در حال انجام کار فرهنگی است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری یکی از قسمت‌های بسیار مؤثر در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌باشد چرا که در حوزه پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی و وضعی و امنیتی، شهرداری‌ها می‌بایست اقدامات بسیار مهمی را در سطح شهر انجام دهند.

گشتاسبی بیان کرد: با زمینه سازی و فرهنگ سازی لازم می‌توانیم جلوی بسیاری از جرایم و آسیب‌ها را بگیریم و مسائلی مانند مبلمان شهری و شبکه پایش تصویری و نصب دوربین‌های مداربسته بسیار حائز اهمیت است و می‌بایست به طور جد مورد توجه قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر افزود: در این راستا چنانچه سیستم پایش تصویری شهری به طور کامل اجرا شود زمینه برای پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: سرقت‌، درگیری‌های فردی، صدمه بدنی در تصادف‌ها، کلاهبرداری، جرایم اینترنتی، تهمت و افترا بویژه در بستر فضای مجازی و تخریب اموال عمومی به ترتیب از جمله جرایم رایج در استان بوشهر است که باید با افزایش فرهنگ زندگی عمومی برای کاهش آنها تلاش کرد.

گشتاسبی گفت: در حوزه فرهنگ سازی و ارتقا آگاهی‌های عمومی و بحث‌های مرتبط با صلح و سازش همه دستگاه‌ها می‌بایستی فعالیت کنند و شهرداری نیز از امکانات موجودی که دارد از جمله ظرفیت معاونت فرهنگی و سایر حوزه‌های مرتبط استفاده کند.

نظر شما