شناسهٔ خبر: 51147782 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرورت اجرای فرامین قرآنی در جامعه

امام جمعه شیراز گفت: سند تحول در آموزش و پرورش بایستی قرآنی شود و قرآن کتاب تربیت نسل جدید شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در نخستین سالگرد سرلشگر شهید استوار و نخستین کنگره شهدای محور مقاومت استان فارس در حرم شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: حضرت علی (ع) در خطبه ۱۸۶ نهج البلاغه شش ویژگی برای براداران خودش و همرزمان تعیین کرده است.

او، یکی از ویژگی‌های شهدا را تلاوت قرآن عنوان کرد و افزود: صدا مدافع فرهنگ قرآن است، شهدا خوب فهمیدند و ایستادگی کردند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه یکی از ویژگی شهید استوار اجرای فرامین قرآنی بود گفت: سند تحول در آموزش و پرورش بایستی قرآنی شود و قرآن کتاب تربیت نسل جدید باشد.

او با اشاره به اینکه یکی دیگر از صفاتی که امام علی (ع) در این خطبه بیان کرده دقت دراجرای وظیفه بوده گفت: این انقلاب ۴۲ سال پیروزمندانه به راه خود ادامه داده و هرکس خلاف آن عمل کرده هم خودش را دچار مشکل کرده وهم کشور را دچار مشکلات کرده است.

امام جمعه شیراز سومین صفت را سنت اهل بیت بیان کردند و افزود:حرکت سردار سپهبد شهید سلیمانی برمبنای اجرای سنت اهل بیت پیامبر بوده به همین خاطر نفوذ راهبردی در شرق و غرب نشان داد مشکلات کشور زمانی حل می‌شود که آنچه پیامبر و اهل بیتش سنت نهادند اجرایی شود.

او صفت دیگر در این خطبه را بدعت ستیزی عنوان کردند و افزودند:مقابل آنچه خلاف راه اهل بیت است با جدیت ایستادگی شود.

نماینده ولی فقیه در فارس یکی از صفات دیگر را اطاعت از فرامین رهبری بیان کرد وگفت: اطاعت از رهبری، اعتمادبه رهبری و پای فرمان رهبر ایستادن و به کرسی نشاندن گفته‌های رهبری از صفات بارز شهید استوار بود.

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام به خصوص شهدای مقاومت و سردار حاج قاسم سلیمانی، سردار شهید عبدالله اسکندری و شهید حاج رسول استوار محمودآبادی، با تشکر از حضور همه مهمانان به خصوص سردار قاانی فرمانده سپاه قدس، اظهار داشت: شهید حاج رسول استوار محمودآبادی هیچ وقت شرمنده بیان و زبان خود نبود؛ چرا که هیچ وقت ادعایی نداشت که آن را به زبان بیاورد.

سردار با علی گفت: این شهید عزیز همواره بر اساس باور و اعتقاد قلبی خود در میدان و در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی، همیشه در صحنه، و در میدان نبرد حاضر بوده که این یکی از ویژگی‌های برجسته این شهید عزیز است که همیشه او را به عنوان یک شهید بی ادعا را به یاد می آوریم.

انتهای پیام/ 

نظر شما