شناسهٔ خبر: 51145699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار یزد؛

استان یزد پایین ترین سرانه مصرفی آب شرب را دارد/ نقشه راه دیپلماسی رسانه ای نداریم

فاطمی با اشاره به سهم استان یزد از آب انتقالی گفت: تقریبا تمامی آب انتقالی به استان در مصرف شرب مردم استفاده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: رسانه ها دیده بان های صدیق مدیران هستند، به این شرط که به آنها بها داده شود و اصحاب رسانه نیز صحت در مطالب را داشته باشند و در این راستا نگاه ما به رسانه ها، نگاه برادری است.

وی افزود: انتظار ما از رسانه ها این است که یزد را در طراز یزد بودنش در سطح ملی و بین المللی معرفی کنند و همه ما ماموریت تاریخی نسبت به این استان داریم.

استاندار یزد ادامه داد: ما به نقد سازنده محتاج هستیم و سعی داریم بر اساس کار کارشناسی، فنی و علمی عمل کنیم.

فاطمی بیان کرد: مدیران در مسیر درست باید ریسک پذیر باشند و رسانه ها نیز باید این راه را حمایت کنند و در این مسیر رسانه ها می توانند تصمیمات را مورد حمایت قرار دهند و از تصمیمات اشتباه پیشگیری کنند.

وی گفت: ما رتبه چهارم صنعتی را داریم اما 40 هزار بیکار داریم که دلیل آن مصرف کنندگی صنایع است ولی ما می توانیم با دورنگری در جهت بهره وری و اشتغال گام برداریم.                                                                                                         

استاندار یزد تصریح کرد: امروز خط قرمز رسانه ها بایستی فناوری و علم باشد و اگر می خواهیم یزد باقی بماند باید به این سمت حرکت کنیم.

فاطمی تاکید کرد: ریل گذاری استان به سمت اقتصاد دانش بنیان قابل تقدیر است و ما باید یزد را در همین مسیر توسعه دهیم و رسانه ها باید همیار و همراه با مراکز علم و فناوری باشند ولی در کنار آن نیز انتقادات را داشته باشند.

وی با اشاره به مساله آب استان افزود: ما در سال گذشته 65 میلیون متر مکعب آب شرب از خط لوله انتقالی به یزد منتقل کردیم که سهم ما و تخصیص ما از این لوله 98 میلیون متر مکعب است.

استاندار یزد ادامه داد: متوسط آبی که در طول این 20 سال داده شده 55 میلیون متر مکعب بوده است و از این 65 میلیون متر مکعب سال گذشته 56 میلیون متر مکعب مستقیم تحویل آب و فاضلاب داده شده است.

فاطمی بیان کرد: 4 میلیون متر مکعب از این آب به روستاهای ورزنه، پادگان ها و نیروگاه های طول مسیر داده شده است و کلا 3 میلیون متر مکعب از این آب با 12 میلیون متر مکعب آب شور با هم قاطی می شود و آب تلفیقی را به صنعت و فعالیت های تولیدی داده ایم.

وی گفت: کل مصرف آب شرب استان 137 میلیون متر مکعب است و مصرف آب استان 57 ملیون متر مکعب است که از این میزان 9 و 8 دهم میلیون متر مکعب به صنعت اختصاص داده شده که باز هم از این میزان 5 میلیون متر مکعب آب شرب در صنعت استفاده می شود.

استاندار یزد تصریح کرد: استان یزد پایین ترین سرانه مصرفی آب شرب را دارد که باز هم سند سازگاری با کم آبی را اجرا می کنیم.

فاطمی تاکید کرد: برای اولین بار با تصمیمات قاطع نظام مصوباتی در خصوص انتقال آب داده شده است تا پایداری خط حفظ شود و عزم دولت و نظام بر حل مشکلات 4 استان است.

وی افزود: الان هم از استان ها درخواست شده است که برنامه ها عملیاتی 6 ماهه برای تامین آب شرب پایدار ارائه دهند و ضمن آن نیز  دو خط انتقالی ما از خرسان و عمان را دنبال می کنیم.

استاندار یزد ادامه داد: ما معتقدیم هر توسعه ای در استان مبتنی بر آب است که در این راستا نیز مدیریت مصرف آب برای ما امری مهم است.

فاطمی بیان کرد: برنامه تحولی را تا سه ماه آینده مبتنی بر تحولات در حال تدوین هستیم که اهم آن در حوزه معدن  به عنوان ظرفیت و مزیت ما استراتژی ما از سنگ تا قطعه است و در حوزه گردشگری نیز به دنبال منطقه گردشگری ویژه هستیم و در حوزه مسکن نیز ساخت 53 هزار مسکن طی 4 سال را دنبال می کنیم.

وی گفت: متاسفانه هیچ نقشه راه و سندی در راستای دیپلماسی رسانه ای نداریم و باید در سند آمایش استان نیز مشاهده شود ولی در این سند استانی دیده نمی شود که باید اصلاح شود و پیوست رسانه ای داشته باشد.

 

 

پایان پیام/449

نظر شما