شناسهٔ خبر: 51145667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اولین سالن ژیمناستیک دانش‌آموزی در خراسان جنوبی افتتاح شد

زهرا حمیدی

اولین سالن تخصصی آموزش ژیمناستیک ویژه دانش‌آموزان در خراسان جنوبی با ظرفیت پذیرش روزانه ۱۵۰ دانش‌آموز دختر و پسر در بیرجند افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، روز گذشته 10 آذر در آیین افتتاح سالن ژیمناستیک شهدای فرهنگی گفت: این سالن با زیربنای بیش از ۲۰۰ متر مربع در ساختمان سازمان دانش‌آموزی استان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ۱۵۰ میلیون تومان برای تجهیز این سالن هزینه شده است و قابلیت پذیرش روزانه ۱۵۰ دانش‌آموز دختر و پسر ابتدایی و متوسطه اول در هشت شیفت کاری را دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۲۰ دانش‌آموز دختر و پسر استان در دوره‌های مختلف تحصیلی به‌صورت حرفه‌ای در رشته ژیمناستیک فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزی با عنوان "المپیاد استعدادهای برتر" در دهه فجر سال جاری و با مشارکت فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی و فدراسیون‌های مربوطه خبر داد و گفت: این مسابقات در هشت رشته کشتی، ژیمناستیک، جودو، تکواندو، وشو، شنا، شطرنج و دو و میدانی ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر دوره اول متوسطه برگزار می‌شود.

وی بر پرورش منش پهلوانی در کنار تقویت و آموزش ورزش قهرمانی در دانش‌آموزان ورزشکار تاکید کرد و افزود: مهمترین هدف ورزش کردن رسیدن به منش پهلوانی است، از این رو می توان گفت منش پهلوانی فرهنگی متعالی از اخلاق و قهرمانی برای فتح میادین ورزشی است.

واقعی اظهار کرد: ورزشکاران دانش‌آموز باید از اسوه‌های صبر و استقامت تبعیت کنند و شهدا، جانبازان و ایثارگران مهمترین الگوی ورزشکاران ما هستند چراکه بزرگترین درس‌های تاریخ بشریت را در عرصه امتحان الهی پشت سر گذاشتند و از حیاتی‌ترین مسائل خود در رسیدن به اهداف والای انسانی و اسلامی گذشتند.

انتهای پیام 

نظر شما