شناسهٔ خبر: 51132038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار قزوین: تجارب مسکن مهر در اجرای طرح اقدام ملی استفاده شود

قزوین-ایرنا- استاندار قزوین گفت: تجارب مسکن مهر باید در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان مورد استفاده قرار بگیرد تا شاهد مشکل و مانع در روند کارها نباشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز چهارشنبه در نشست شورای تامین مسکن استان قزوین، افزود: قانون و دستورالعمل ها در حوزه اجرای طرح مسکن مهر یکسان است اما در برخی موارد که به آنها توجه نشده شاهد ایجاد مشکل برای مردم و دستگاه ها بوده ایم بنابراین از این تجربیات باید استفاده کنیم.

استاندار قزوین گفت: تامین مسکن مقوله مهمی به شمار می رود و دولت، برنامه ریزی لازم را برای رفع این نیاز با اولویت نیازمندان طبق اصل ۳۱ قانون اساسی مورد توجه قرار داده است.

وی اظهار داشت: توجه به این مقوله و ریل گذاری و سیاست گذاری های مناسب در این حوزه مورد توجه جدی دولت سیزدهم قرار دارد.

اعلایی اظهار داشت: در زمینه جهش تولید مسکن و رفع نیازهای این حوزه طرحی از سوی استان قزوین در حال تدوین و پیشنهاد به کشور است که تلاش دارد تا از پتانسیل موجودی های زمین در کنار سایر منابع برای اجرای طرح ملی مسکن استفاده کند.

استاندار قزوین همچنین پس از اشاره فرمانداران به مشکلات ساخت مسکن ملی در شهرستان ها که باعث مهاجرت افراد از روستاها به شهرها یا از شهرستان ها به اطراف مرکز استان می شود، گفت: در این رابطه باید فرمانداران تدابیر لازم را بیندیشند و مشکلات موجود را حل کنند.

وی با بیان اینکه طرح های ساخت مسکن نباید برهم زننده ترکیب و بافت اجتماعی مناطق شود، اظهار داشت: روح و ذات قانون در مسکن ملی با مهاجرت روستاییان به شهرها مغایرت دارد بنابراین باید تدبیری بیندیشیم که با تامین زمین مناسب، افراد نیازمند به مسکن در نزدیکترین مناطق محل سکونت خود صاحب مسکن شوند.

اعلایی گفت: فرمانداران باید حافظ منافع مردم باشند و اگر در مسایل مربوط به حوزه مسکن ملی، موردی را برخلاف این مساله دیدند آن را گزارش دهند.

وی همچنین گفت: فرمانداران مسوولیت حسن اجرای طرح مسکن ملی را از حیث فنی و مباحث اجتماعی در شهرستان های مربوط برعهده دارند.

استاندار قزوین در ادامه از بانک مسکن استان خواست تا در ارایه تسهیلات مصوب به شرکت های پیمانکار و اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط و متقاضی ساخت مسکن تسریع کند.

وی همچنین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی قزوین نیز خواست تا موانعی را که موجب می شود بانک مسکن در ارایه تسهیلات مصوب با مانع یا کندی روبه رو شود شناسایی و به سرعت برطرف کنند تا سرعت ساخت این طرح عمرانی ملی در استان افزایش یابد.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به احداث مسکن ملی به شکل گروه سازی، گفت: به نظر می رسد این روش ساخت، چندان مناسب نیست چون اگر برای یک فرد مشکل ایجاد شود کار سایر افراد نیز به مشکل بر می خورد و ادامه ساخت و سازها با وقفه مواجه می شود.

استاندار قزوین تاکید کرد: اگر پیمانکاری به دلایل مختلف قادر به اجرای طرح های ملی مسکن نیست باید سریعا از سوی دستگاه های متولی نسبت به جایگزینی پیمانکاران جدید اقدام شود.

نظر شما