شناسهٔ خبر: 51125715 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

بودجه ۱۴۰۱ به زودی تقدیم مجلس می‌شود

رئیس جمهور گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ ظرف چند روز آینده تقدیم مجلس می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه مشترک دولت و مجلس که امروز چهارشنبه در محل پارلمان برگزار شد، گفت: شهید مدرس اسوه تقوا، علم و روشنفکری است و مهمترین محوری که در زندگی مدرس وجود داشت پیوند بین معنویت و سیاست بود. محصول جدایی معنویت و سیاست امروز در دنیا کلاهک‌های هسته‌ای بسیار و ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین شده است.

به گفته‌ رئیس دولت سیزدهم، دین می‌تواند زندگی بشر را اداره کند و برای همه نیازمندی‌ها و سوال‌ها پاسخ در خور دارد. محوری‌ترین نکته قانون و قانون مداری است و مهم ترین وظیفه‌ مجلس قانون گذاری است. قانون گذاری، ریل گذاری برای حرکت جامعه است که امروز مجلس بر عهده دارد و امروز مجلس جلوه اراده مردم  و جلوه رای و تشخیص مردم است.  

رئیس جمهور جلوه رای مردم را دارای اهمیت دانست و تاکید کرد: ما جلوه رای مردم را برای قانون گذاری داریم، اما بخش مهم جامعه اجرای قانون است و همگان باید خود را موظف به اجرای قانون بدانند و همه مسئولین، اشخاص و نقش آفرینان باید قانون را اجرا کنند و آن را محور اجرای عدالت در جامعه بدانند.  

رئیس جمهور تاکید کرد که بودجه ۱۴۰۱ ظرف چند روز آینده تقدیم مجلس می‌شود.

رئیس جمهور گفت: بهترین معیار برای اجرای عدالت اجرای قانون است. در قوانین به روز بودن و کارآمدن بودن درست است، ولی نکته مهم تنقیح قوانین است. تنقیح قوانین وظیفه مجلس، دستگاه‌های اجرایی و قوه قضائیه است، اما محوریت برای تنقیح قوانین، مجلس است. مسئله هماهنگی قوا و نهاد‌ها و دست اندرکاران در حکومت یک انسجام است که راهبرد اساسی و ضوررت اجتناب ناپذیر است. نباید به هیچ عنوان اجازه بدهیم انسجام به هم بخورد.

«حاشیه‌ها باید حاشیه بماند و نباید به متن بیاید» رئیس جمهور این جمله را می‌گوید و ادامه می‌دهد: ممکن است نظرات و اختلاف دیدگاه‌هایی باید، ولی این‌ها حواشی است و آنچه متن است انسجام بین قوا و انسجام بین همه دست‌اندرکاران است. حاشیه‌ها باید در حاشیه بماند و هرگز نباید دچار حاشیه‌ها شویم. برای گره گشایی از زندگی مردم و پیشرفت امور مسئله شناسی ضرورت دارد و تشخیص اولویت‌ها در این باب ضرورت است، مسائل زیادی داریم و این مسائل راه حل‌هایی دارد. 

نظر شما