شناسهٔ خبر: 51125060 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس فوتبال آسیا در گفتگو با مهر:

از عملکرد اسکوچیچ شگفت زده شدم/ نتایج تیم ملی ایران شوکه‌ام نکرد

مهدی مرتضویان

خبرنگار عمانی با اشاره به نتایج تیم ملی فوتبال ایران با هدایت سرمربی کروات خود، گفت: شکی در صعود این تیم به جام جهانی نبود اما عملکرد دراگان اسکوچیچ همه را شگفت‌زده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا تا پایان هفته ششم باعث صدرنشینی تیم ملی ایران با ۱۶ امتیاز در گروه A شد.

شاگردان دراگان اسکوچیچ که با تیم‌های ملی کره جنوبی، عراق، سوریه، لبنان و امارات همگروه هستند با کسب پنج پیروزی و یک تساوی تبدیل به شانس نخست گروه خود برای صعود به جام جهانی قطر شده‌اند.

تیم ملی ایران در صورت کسب تنها یک امتیاز از چهار دیدار خود صعود به مهم‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا را تضمین کرده است تا نسل فعلی با تاریخ سازی فاصله‌ای نداشته باشد.

ولید الابری، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عملکرد تیم ملی ایران گفت: وقتی نسل بازیکنان فوتبال ایران از جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۱۹ را مرور کنید متوجه می‌شوید حضور در بالاترین سطح فوتبال آسیا لیاقت آنهاست.

از عملکرد اسکوچیچ شگفت زده شدم/ نتایج تیم ملی ایران شوکه‌ام نکرد

خبرنگار عمانی حوزه فوتبال آسیا در سایت «طوفا» ادامه داد: بازیکنان تیم ملی ایران جزو بهترین‌های آسیا هستند. آنها به رونق فوتبال در قاره هم کمک کرده‌اند. وقتی به عنوان یک آسیایی درخشش بازیکنانی همچون سردار آزمون و مهدی طارمی را می‌بینیم لذت می‌بریم.

وی درباره عملکرد دراگان اسکوچیچ و نحوه نتیجه‌گیری او نیز یادآور شد: من از نتایج تیم ملی ایران شوکه نشدم اما از عملکرد اسکوچیچ شگفت زده ام. فکر نمی‌کردم او با رزومه مربیگری خود بتواند اینچنین نتایجی بگیرد. َشناخت لازم را از فوتبال ایران و آسیا داشت. همین موضوع نیز باعث شد تا خیلی زود بتواند بازیکنان را جذب دیدگاه‌های فنی و نوع نگاه مدیریتی اش کند.

الابری درباره نتایج تیم ملی عمان با مربیگری عمان افزود: گروه B سخت‌تر از گروه A است اما فکر می‌کنم عمان همچنان شانس برای جنگیدن دارد. برانکو ایوانکوویچ نشان داد می‌توانیم آرزوهای بزرگ‌تر برای رسیدن به مهم‌ترین بازی‌های فوتبال جهان هم داشته باشیم. قبول دارم کار خیلی سختی برای عمان وجود دارد اما آخرین چیزی که در فوتبال می میرد امید است. برانکو تمام تلاش خود را می‌کند و بازیکنان عمان برای رؤیا سازی قدم بر می‌دارند.

نظر شما