شناسهٔ خبر: 51120623 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای دوباره وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شد باید قدرت‌های جهانی راهی برای مقابله با برنامه هسته‌ای کشورمان بیابند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، در دیدار با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، مدعی شد جهان باید تهدید علیه ایران را افزایش دهد تا ایران را از دست‌یابی به سلاح هسته‌ای باز دارد.

او همچنین مدعی شد: «اسرائیل بازگشت ایران به مذاکرات را تلاشی در ظاهر برای توقف، اما در واقع برای پیش‌برد مخفیانه برنامه هسته‌ای می‌داند.»

لاپید در بخشی دیگر با ادعای آنکه برنامه هسته‌ای ایران تهدید برای کشورهای مختلف محسوب می‌شود، مدعی شد: «جهان باید برنامه جایگزین داشته باشد. تحریم‌های علیه ایران نباید لغو شوند؛ بلکه باید تشدید شوند. یک برنامه قوی نظامی باید علیه ایران به کار گرفته شود زیرا این تنها راه برای مقابله با رقابت تسلیحاتی این کشور و ممانعت از تبدیل شدن آن به یک قدرت هسته‌ای است.»

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که امانوئل مکرون و یائیر لاپید بحثی طولانی درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین داشتند.

لاپید در بخشی دیگر از سخنانش مدعی شد:« موضع اسرائیل ثابت است و پس از سال‌ها شنیده می‌شود تحریم‌ها علیه ایران نباید برداشته شوند و باید تشدید شوند.»

وزیرخارجه رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم و «بنی گانتس» وزیر جنگ همچنان به تلاش خود برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران و تفهیم کشورهای مختلف در این خصوص خواهند پرداخت.

گفته می‌شود هفته آینده بنی گانتس سفری به واشنگتن خواهد داشت. پیش از این شامگاه دوشنبه کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) تایید کرده بود که یائیر لاپید بعد از ظهر سه شنبه در چارچوب سفری به اروپا با هدف تاثیرگذاری بر موضع پاریس و لندن درباره پرونده هسته‌ای ایران با امانوئل مکرون دیدار خواهد کرد.

لاپید شب گذشته نیز در حضور «لیز تراس» همتای انگلیسی خود و در جریان سفر به لندن مدعی شد ایران به مذاکرات احیای برجام بازگشته تا تحریم‌ها را لغو کند و از این راه، برنامه هسته‌ای خود را مخفیانه پیش ببرد.

این اظهارات وزیرخارجه رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که به تازگی توافقی ده ساله میان او با لیز تراس، برای جلوگیری از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و تبدیل شدن تهران به یک قدرت هسته‌ای امضا شده است.

همزمان با برگزاری هفتمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، رژیم صهیونیستی به شکل‌های گوناگون مخالفت و نگرانی خود را نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران ابراز می‌دارد. این رژیم پیشتر نیز بارها مدعی شده است در صورت ادامه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تمامی گزینه‌ها را با متحدانش در جهان و در منطقه خواهد سنجید.

انتهای پیام/

نظر شما