شناسهٔ خبر: 51118064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

بازرس کل قضایی استان قزوین؛

ضرورت ترویج گفتمان امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از مفاسد اداری و اقتصادی

آقاعلیخانی گفت: ترویج گفتمان امر به معروف و نهی از منکر و مهمتر از آن عمل به این دو فریضه در سطح جامعه به خصوص در فضای ادارات و نهاد های عمومی در پیشگیری از مفاسد اداری و اقتصادی ضروری و بسیار موثر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام بحری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین با حضور در بازرسی کل استان قزوین با بازرس کل قضایی استان قزوین دیدار و گفتگو کرد.

آقاعلیخانی، بازرس کل قضایی استان قزوین در این دیدار، امر به معروف و نهی از منکر را از فریضه های بزرگ و تاثیر گذار در امر مبارزه با فساد عنوان و اظهار نمود: ترویج گفتمان امر به معروف و نهی از منکر و مهمتر از آن عمل به این دو فریضه در سطح جامعه به خصوص در فضای ادارات و نهاد های عمومی در پیشگیری از مفاسد اداری و اقتصادی ضروری و بسیار موثر خواهد بود.

آقاعلیخانی افزود: سازمان بازرسی همواره به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای قانونی حامی امر به معروف و نهی از منکر بوده که به نوعی وظایف این سازمان از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در بخش حقوق عامه و ادارات به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی از ظرفیت نهادهای عمومی، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها که بسیار می توانند در امر مبارزه با فساد موثر واقع شوند، استقبال می کند.

حجت الاسلام بحری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و برنامه های ستاد بیان داشت: با توجه به محدودیت های منابع در اختیار دستگاه های نظارتی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آمادگی دارد تا از طریق سازماندهی تشکل های مردمی و هم افزایی های سازمانی، در چارچوب قوانین و مقررات، با بازرسی کل همکاری نماید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات توسط کارکنان و مسئولان دستگاه های اجرایی ، ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت مطالبه گری مردمی در مبارزه بافساد امری اجتناب ناپذیر و مورد توجه این ستاد است.

گفتنی است در پایان جلسه مقرر گردید از طریق بررسی کارشناسی ظرفیت های قانونی بازرسی کل و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ، همکاری های دوجانبه و روابط بین دو نهاد توسعه یابد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

نظر شما