شناسهٔ خبر: 51117103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فعالیت جهادگران بدون مرز از دیار شهید بابایی تا حمص سوریه

فعالیت های جهادی محدود به جغرافیای خاصی نمی شود

دبیر اجرایی قرارگاه جهادی بین المللی عبرات، اقدامات جهادی را محدود به جغرافیای خاصی نمی داند و می‌گوید: جهاد، داره خدا و فی سبیل الله است و آنچه با نیت الهی صورت گیرد محدود به زمان و مکان نیست.

صاحب‌خبر -

قزوین_به گزارش بسیج، حدود ۱۰ سال از حملات وحشیانه و نامتعارف گروهک تروریستی داعش به سوریه و کشتار های جمعی مردم مظلوم سوریه فارغ از شیعه و سنی می گذرد
و سختی ها و مشقت های فراوان همچون غم از دست دادن عزیزان و تکه تکه شدن کشور را برای مردم سوریه به ارمغان آورده است.

مجاهدت ها و از خودگذشتگی های شب و روز اهالی سوریه مرد و زن، پیر و جوان و بی شک دلیران سپاه قدس و شیرمردان تیپ فاطمیون با فرماندهی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با عنایت حضرت زینب (س) شجره خبیث داعش را خشکاند اما همچنان خرابی ها و مشکلات سخت بر روی دوش اهالی سوریه باقی مانده است.

فرزندان شهدا و خانواده های بی سرپرست در اردوگاه های حاشیه شهر ها حاکی از آن است که مردم سوریه از جنگ داعش خسارت های زیادی را متحمل شده اند.

گرچه فعالیت های خداپسندانه و جهادی زیادی از سوی کشور های مختلف از جمله ایران برای آبادانی و بهبود وضعیت موجود پا به عرصه نهادند. یکی از گروه های جهادی فعال، گروه جهادی بین المللی عبرات است که از سال ۹۸ تا کنون فعالیت های گسترده در قالب اقدامات جهادی و فرهنگی در کشور دوست و همسایه سوریه انجام می دهد.
این گروه جهادی در زمان فعالیت خود اقدامات فرهنگی و جهادی بی بدیل و بدون هیچ گونه چشم داشتی در اردوگاه های استان حمص سوریه به آوارگان سوری ارائه کرده است.

فعالیت های جهادی محدود به جغرافیای خاصی نمی شود

حجت الاسلام عباس افشار دبیر اجرایی قرارگاه جهادی بین المللی عبرات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس از قزوین می گوید: گروه جهادی بین المللی عبرات از سال ۹۸ تا کنون با اعزام گروه های ۲۰ نفره عازم کشور سوریه می شود و در اردوگاهی با نام حسیا با جمعیت بالغ بر ۴۵۰۰ نفر از توابع استان حمص کشور سوریه مشغول خدمت رسانی می شود.

دبیر قرارگاه جهادی بین المللی عبرات اذعان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با کفر و استکبار و دست گیری از شیعیان مظلوم سوریه، گروه جهادی عبرات فرمایشات رهبری را سرلوحه کار خود قرارداده و با جان و دل به کمک خانواده شهدای مدافع حرم می رود و خدمت رسانی می کند.

وی بیان کرد: همه ما یک امت اسلامی هستیم و برای دفاع از حرم اهل بیت و حریم ولایت، جان خود را فدا می کنیم تا راه را برای ظهور هرچه زودتر حضرت ولیعصر(عج) هموار تر کنیم.

رضا افشار دیگر جهادگر گروه جهادی بین المللی عبرات در ادامه می‌گوید: از وقتی وارد گروه جهادی بین المللی عبرات شدم سعی کردم از لحظه به لحظه وقتم برای بیقراری ها و معصومیت های کودکان زجر کشیده سوری و مادرانی که صبر و استقامت را از حضرت زینب (س)آموخته اند در حد توانم برای خدمت رسانی استفاده کنم.

وی ادامه داد: حوزه فعالیت این گروه در بین شیعیان مظلومی است که بعد از دوسال و هشت ماه محاصره وحشیانه داعش با کمک نیروهای قدس و مقاومت سوریه محاصره را شکستند. یکی از اقدامات چشم گیر این گروه جهادی، شناسایی افراد بیماری است که در این اردوگاه زندگی می کنند و توان مالی معالجه را ندارند. مدارک پزشکی این افراد به ایران منتقل می شود و پس از تشخیص نوع بیماری، افراد بیمار با هزینه خیرین این گروه جهادی جهت درمان و معالجه به کشور ایران منتقل می شوند.

افشار در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات گروه جهادی عبرات افزود: گروه جهادی بین المللی عبرات با همکاری مردم ولایت مدار و انقلابی استان قزوین اقدام به تهیه مواد غذایی پک های فرهنگی و دیگر اقدامات در عرصه های مختلف می کند که در سفر اخیر روزانه بالغ بر ۶۰۰۰ پرس غذای گرم و یک هزار بسته فرهنگی بین آوارگان سوری توزیع شد.

این جهادگر با اشاره به وضعیت نابسامان عمرانی کشور سوریه به ویژه استان شیعه نشین حمص اظهار کرد: درخواست مکرر مردمان سوری از این گروه جهادی، فعالیت های عمرانی و آبادانی است که با رایزنی های صورت گرفته با دیگر گروه جهادی ایرانی، جهادگرانی که تمایل به حضور در این منطقه را داشته باشند جهت بازسازی و مرمت به سوریه اعزام می شوند.

افشار در پایان تاکید کرد: گروه جهادی بین المللی عبرات با پشتیبانی جبهه مقاومت هر زمان که لازم به حضور باشد، در عرصه خدمت، حاضر و بدون هیچ چشم داشتی شروع به فعالیت می کند.

انتهای پیام۱۰۱۰

نظر شما