شناسهٔ خبر: 51116061 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جمعی از والدین شهدا و جانبازان دفاع مقدس آسمانی شدند

تهران - ایرنا - جمعی از والدین معزز شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس آسمانی شدند و مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم محمدرضا بیات در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا،‌ جمعی از والدین معزز شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفته و پس از چندین سال دوری از عزیزان خود به دیدار فرزندان و همرزمان خود شتافتند.

مادر شهیدان والامقام «رحیمی‌زاده» به فرزندان شهیدش پیوست

«زهرا غروب» مادر شهیدان والامقام «سهراب و اسفندیار رحیمی‌زاده» از شهدای استان خوزستان، پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش، در ۹۲ سالگی به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر پاک این مادر شهید با حضور جمعی از مسئولان شاهین‌شهر اصفهان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدای آن شهرستان به خاک سپرده شد.

شهید «اسفندیار رحیمی‌زاده» ۲۴ آذر سال ۱۳۳۳ در شهرستان آبادان متولد و ۲۵ آبان‌ سال ۱۳۵۹ در بمباران هوایی بندر ماهشهر بر اثر اصابت ترکش به سر، به مقام شهادت نائل شد.

برادر او شهید «سهراب رحیمی‌زاده» نیز دهم فروردین‌ سال ۱۳۴۰ در شهرستان آبادان متولد و در در بمباران هوایی شهر اندیمشک بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

جمعی از والدین شهدا و جانبازان دفاع مقدس آسمانی شدند

جانباز ۷۰ درصد مدافع حرم «فاتح‌نژاد» به یاران شهیدش پیوست

جانباز والامقام ۷۰ درصد مدافع حرم، «حاج صمد فاتح‌نژاد خواجه» که در مبارزه با نیروهای تکفیری براثر انفجار تانک و اصابت ترکش قطع نخاع و جانباز شده بود، شامگاه دوشنبه هشتم آذر ماه به دیدار حق نائل و به شهادت رسید.

شهید فاتح‌نژاد خواجه متولد ۲۸ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در ۱۲ اسفند سال ۱۳۹۳ در تکریت عراق بر اثر اصابت موج انفجار و ترکش به درجه رفیع جانبازی نائل شده بود.

جمعی از والدین شهدا و جانبازان دفاع مقدس آسمانی شدند

جانباز سرافراز بصیر ۷۰ درصد «رضایی یگانه» به یاران شهیدش پیوست

جانباز سرافراز بصیر ۷۰ درصد سبزواری «سلیمان رضایی یگانه» پس از تحمل سال‌ها درد و رنج مجروحیت، شهد شهادت را نوشید و به یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این جانباز سرافراز از مقابل مسجد جامع سبزوار به سمت آستان مقدس گلزار شهدا برگزار شد و پیکر مطهر این جانباز شهید با حضور با شکوه آحاد مردم و مسئولان پس از اقامه نماز در جوار یاران شهیدش در گلزار شهدای مرکزی سبزوار آرام گرفت.

جانباز شهید «سلیمان رضایی یگانه» در یکم فروردین سال ۱۳۳۹ در سبزوار چشم به جهان گشود و در عملیات بیت المقدس حین آزادسازی خرمشهر از ناحیه ریه و دو چشم دچار مجروحیت و در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ به مقام جانبازی نائل آمد، از این جانباز شهید چهار فرزند به یادگار مانده است.

همچنین جانباز گرانقدر ۷۰ درصد «مصطفی محمدی سراجه» از قم، بر اثر سانحه تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد و به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز  شهید «مصطفی محمدی سراجه» اردیبهشت‌ سال ۱۳۶۷ در غرب کشور بر اثر موج انفجار و ترکش از ناحیه کمر، پهلو و پا مجروح شد. وی همچنین در تیر سال ۱۳۶۷ از ناحیه پهلوی راست و شکم دچار مجروحیت شد.

پیکر پاک این جانباز شهید تشییع و در گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر (ع) شهر قم، به خاک سپرده شد.

جمعی از والدین شهدا و جانبازان دفاع مقدس آسمانی شدند

جانباز سرافراز ۷۰ درصد «علیشاهی» به همرزمان شهیدش پیوست

جانباز سرافراز «حاج محمدرضا علیشاهی» از جانبازان ۷۰ درصد و رزمندگان دوران دفاع مقدس، پس از تحمل سال‌ها درد و رنج مجروحیت، در اثر ایست قلبی و تنفسی دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع و خاکسپاری جانباز شهید علیشاهی روز دوشنبه هشتم آبان‌ ماه ساعت ۱۰ صبح در بهشت زهرا(س) تهران برگزار شد.

جانباز شهید علیشاهی» خرداد سال ۱۳۴۵ متولد شد و در مردادماه سال ۱۳۶۵در منطقه عملیاتی کوشک بر اثر اصابت ترکش از نواحی سر، گوش راست، کمر، سینه و پای راست مجروح شد.

جمعی از والدین شهدا و جانبازان دفاع مقدس آسمانی شدند

پیکر پاک شهید مدافع حرم «نجیب حسینی» در محلات تشییع شد

 پیکر پاک شهید مدافع حرم «نجیب حسینی» همزمان با هفته بسیج در محلات از توابع استان مرکزی تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید «نجیب حسینی» ۹ شهریور سال ۱۳۹۵ در منطقه حلب سوریه به دست تکفیری‌ها به شهادت رسید و در تفحص و شناسایی اخیر، پیکر پاک این شهید بزرگوار از طریق آزمایش تطبیق نمونه DNA شناسایی و به کشور منتقل شد.

پیکر پاک شهید مدافع حرم حسینی بعد از اقامه نماز جمعه، از میدان نماز بر دوش مردم شهیدپرور محلات تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

مادر شهیدان «رئیسی اردلی» آسمانی شد

حاجیه خانم «شاه‌بیگم انصاری» مادر شهیدان «قدمعلی و محمدحسن رئیسی اردلی» از شهدای استان چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس آسمانی شد.

​​​​​​پیکر پاک و مطهر این مادر فداکار و صبور با حضور مردم همیشه در صحنه شهرستان اردل تشییع و در قطعه ایثارگران در جوار گلزار مطهر شهدای اردل به خاک سپرده شد.

شهید «قدمعلی رئیسی اردلی» ۷ فروردین‌ سال ۱۳۴۳ در شهرستان اردل متولد شد. وی روحانی بود و به عنوان مُبلغ از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و نهایتا در ۲۷ اردیبهشت‌ سال ۱۳۶۱ در اهواز بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شکم و سینه شهید شد.

برادر شهیدش «محمدحسن رئیسی» نیز یکم فروردین‌ سال ۱۳۳۱ در شهرستان اردل متولد شد، وی بنا و معمار بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۶ در منطقه شاخ‌شمیران توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به صورت و پاها شهید شد.

مزار این دو شهید بزرگوار در گلزار مطهر شهدای اردل است.این مادر فداکار سه تن از فرزندان دیگر خود را نیز راهی جبهه‌های حق علیه باطل کرد که هر سه به مقام جانبازی نائل شدند و اکنون یکی از فرزندان این مادر به نام «کرمعلی رئیسی» جانباز ۷۰ درصد است.

جمعی از والدین شهدا و جانبازان دفاع مقدس آسمانی شدند

پدر شهیدان والامقام «حسینی لیلابی‌» آسمانی شد

حجت‌الاسلام و المسلمین «حاج میرعلی‌اصغر حسینی لیلابی» پدر شهیدان والامقام «سیدجواد و سید محمد حسینی لیلابی‌» از شهدای تبریز در دفاع مقدس، پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع پدر شهیدان «حسینی لیلابی»  در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز برگزار شد.

شهید «سید جواد حسینی لیلابی» متولد ٣ شهریور سال ١٣۴٩ در ١٨ فروردین ١٣۶۶ در منطقه فاو عملیات کربلای ٨ و شهید «سید محمد حسینی لیلابی» متولد ٢ آذر سال ١٣۵٠ در هفتم خرداد سال ١٣۶۵ در منطقه عملیاتی دزفول به فیض شهادت نائل آمدند.

جمعی از والدین شهدا و جانبازان دفاع مقدس آسمانی شدند

مادر شهیدان «غمگسار» آسمانی شد

حاجیه خانم «هیبت رمضانپور دریاسری»، مادر شهیدان «احمد و محسن غمگسار» از شهدای شهرستان لنگرود پس از سال‌ها فراق از فرزندان شهیدش، دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.

پیکر این مادر شهید در گلزار شهدای دریاسر لنگرود تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید «احمد غمگسار دریاسری» ۱۴ دی‌ سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی محور جبهه بانه روستای مرزی کافی‌ابراهیم کردستان، بر اثر اصابت گلوله توسط دشمن بعثی عراق شهید شد.

برادر او شهید «محسن غمگسار دریاسری» هم ۱۰ شهریور سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه عملیاتی محور جبهه حاج‌عمران عراق، بر اثر اصابت گلوله توسط دشمن بعثی عراق به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از هفت سال تفحص شد و سال ۱۳۷۲ در شهرستان لنگرود، به زادگاهش منتقل و در گلزار شهدای روستای دریاسر به خاک سپرده شد.

جمعی از والدین شهدا و جانبازان دفاع مقدس آسمانی شدند

مادر شهیدان «رحیمی» آسمانی شد

حاجیه خانم «حمیده امینی» مادر شهیدان «حسین و حجت‌الله رحیمی» از شهدای والامقام شهرستان جرقویه، آسمانی شد.

مراسم تشییع مادر شهیدان «رحیمی» با حضور مردم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار و پیکر پاک این مادر گرانقدر شهید در قطعه والدین شهدا در گلزار شهدای روستای سروشبادران به خاک سپرده شد.

شهید «حسین رحیمی» دهم خرداد سال ۱۳۳۷، در روستای سروشبادران از توابع شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود. وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و چهارم دی‌ سال ۱۳۶۵ در ام‌الرصاص عراق شهید شد و اثری از پیکرش به دست نیامد.

برادر او شهید «حجت‌الله رحیمی سروشبادرانی» هم دوم آبان ۱۳۴۳، در روستای سروشبادران از توابع شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و نهایتا بیست وسوم تیر ۱۳۶۱، در شلمچه به شهادت رسید. پیکر او مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۵، پس از تفحص، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

جمعی از والدین شهدا و جانبازان دفاع مقدس آسمانی شدند

مراسم وداع با پیکر شهید مدافع حرم محمدرضا بیات در حرم مطهر رضوی

شامگاه سه شنبه نهم آذر ماه، آیین طواف و وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم محمدرضا بیات در مشهد برگزار می شود.

این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر رضوی همراه با قرائت دعای توسل و با حضور خادمین، زائرین و مجاورین بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) و والدین گرانقدر این شهید والامقام برگزار خواهد شد.

پیکر مطهر شهید مدافع حرم تازه تفحص شده پس از طواف در حرم مطهر رضوی جهت برگزاری مراسم خاکسپاری به تهران منتقل می شود.

شهید مدافع حرم «محمدرضا(علی) بیات» متولد هفتم بهمن‌ سال ۱۳۶۵ از شهر تهران، یکی از فرماندهان گردان‌های لشکر فاطمیون بود که در روز ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۵ در ارتفاعات «العیس» در حومه «حلب» کشور سوریه به مقام رفیع شهادت نایل آمد و پیکر مطهرش مفقودالاثر شد و حال پس از گذشت پنج سال توسط تیم تفحص ایثارگران سپاه و نقسا (نیروی قدس سپاه انقلاب) در سوریه کشف و هویتش از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.

نظر شما