شناسهٔ خبر: 51110150 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر عامل انجمن بیماران همانژیوم مطرح کرد؛

همکاری پزشکان ایران و روس برای درمان عوارض ناهنجاری های عروق

مدیرعامل انجمن بیماران همانژیوم و ناهنجاری‌های عروق، از همکاری و انتقال تجربه پزشکان روس با متخصصان ایرانی برای درمان عوارض ناهنجاری‌های عروق در داخل کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر بیگدلی اظهار کرد: بیماری ناهنجاری عروق در ایران به صورت خیلی ناقص و گاهی اشتباه درمان می‌شود و این موجب شده تا فرآیند درمان بیمار به سمتی برود که قابل جبران نباشد.

وی با بیان اینکه بیماری ناهنجاری‌های عروق، متولی در ایران ندارد و خانواده بیمار نمی‌داند به چه پزشک و متخصصی باید مراجعه کند، افزود: انجمن بیماران همانژیوم و ناهنجاری‌های عروق ایران را در اسفند سال ۱۳۹۹ تأسیس کردیم تا به خانواده‌ها کمک شده و بهترین مسیر برای درمان را به آنها نشان بدهیم.

بیگدلی با اشاره به شناسایی حدود ۲۲۰ بیمار مبتلا به همانژیوم و ناهنجاری‌ها عروقی در کشور، گفت: این بیماری‌ها مادرزادی است و در برخی علائم آن دو هفته بعد از تولد ظاهر می‌شود، از این رو ما بیماران در گروه‌های سنی مختلف از یک ماهگی تا چهل سالگی داریم.

مدیرعامل انجمن بیماران همانژیوم و ناهنجاری‌های عروق ایران اظهار کرد: دختر من دو سال پیش در یک عمل جراحی تمام صورت خود را از دست داد، به همین دلیل از درمان در ایران نا امید شدیم و برای درمان به ایتالیا که در این زمینه موفق است، سفر کردیم.

وی ادامه داد: سال ۹۸ متوجه شدم که پزشکان روسی نیز کارنامه موفقی در این حوزه دارند و از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی برای درمان به روسیه می‌روند. دخترم را به این کشور بردم و در حال حاضر که شش سال دارد، نزدیک به هفتاد درصد بهبودی خود را به دست آورده و فقط یک جراحی زیبایی جزئی باقی مانده است.

بیگدلی اظهار کرد: تا کنون ۶ بیمار دیگر را از طریق انجمن به روسیه اعزام کرده ایم و نتیجه آن بهبودی نزدیک به هشتاد و نود درصدی بیمارانی است که در ایران کاملاً از درمان آنها قطع امید شده بود.

وی با اشاره به هزینه سنگین درمان بیماری‌های ناشی از ناهنجاری‌های عروقی، گفت: در انجمن تصمیم گرفتیم برای کاهش هزینه‌ها از پزشکان روسی دعوت کنیم، به ایران بیایند و دانش خود را به پزشکان ایرانی منتقل کنند تا بیماران در کشور خودمان درمان شوند.

الهام بهرنگی متخصص بیماری‌های پوست و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره همانژیوم و ناهنجاری‌های عروق، گفت: این بیماری طیف وسیعی از ناهنجاری‌ها را شامل می‌شود که با توجه به علائم بالینی، سن بروز و وسعت درگیری انواع درمان‌ها را می‌توانیم برای آن در نظر بگیریم.

وی افزود: از درمان‌های دارویی تا جراحی، اسکلروتراپی، کرایوتراپی و جراحی‌های عروق بسته به اینکه کدام عضو را درگیر کرده باشد و عمق ضایعه و وسعت آن چقدر باشد و همچنین لیزر درمانی برای درمان این بیماری استفاده می‌شود.

بهرنگی با اشاره به برخی اقدامات درمانی برای این گروه از بیماران در ایران، اظهار کرد: انتقال تجربه متخصصان روسی می‌تواند کمک زیادی به پزشکان ما بکند تا بیماران ایرانی بدون نیاز برای سفر به خارج از کشور و پرداخت هزینه‌های هنگفت به دست متخصصان ایرانی درمان شوند.

نظر شما