شناسهٔ خبر: 51104768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محصول سیب دامغان امسال هشت هزار و ۱۰۰ تن برآورد می‌شود

سمنان-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: برداشت سیب درختی از باغ‌های دامغان تا اواسط آذرماه ادامه دارد و برداشت هشت هزار و ۱۰۰ تن محصول پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر امامیون روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سطح زیر کشت باغ سیب شهرستان دامغان ۴۶۳ هکتار است که از این میزان، ۴۰۵ هکتار بارده و ۵۸ هکتار نهال است. 

وی ادامه داد: امسال هیچ موردی از سرمازدگی در مورد محصول سیب در دامغان رخ نداد و میزان عملکرد امسال این محصول در دامغان، ۲۰ تُن در هکتار است. 

امامیون خاطرنشان کرد: رویکرد جهادکشاورزی دامغان توسعه باغ های متراکم با پایه‌های رویشی است که در سطح ۵۸ هکتار انجام شد. 

وی اضافه کرد: بیشترین ارقام سیب در دامغان شامل سیب زرد، فوجی، قرمز، گلاب و گالا است که بیشتر در منطقه رودبار شامل روستای آستانه، آهوانو، کلاته و دیباج وجود دارد. 

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان تصریح کرد: این مدیریت در زمینه اعتبارات بهین یاب جهت نگهداری باغ ها، تسهیلات مکانیزاسیون، اعتبارات آبیاری و پیش‌آگاهی به باغداران تسهیلات لازم را ارائه می‌کند.

به‌ گزارش ایرنا، استان سمنان ۱۹۸ هزارهکتار اراضی کشاورزی با ۴۵ هزار بهره بردار در بخش های مختلف دارد.شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که نزدیک به ۴۰ درصد از آن به سامانه های نوین آبیاری مجهز است.

۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

نظر شما