شناسهٔ خبر: 51077288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده قاضی منصوری:

برادر و خواهران قاضی منصوری پرونده قتل را به جریان می‌اندازند

صاحب‌خبر -

وکیل خانواده منصوری گفت: پس از اثبات نفی نسب دخترخوانده مرحوم منصوری، برادر و خواهران این قاضی به عنوان اولیای دم، پرونده قتل برادر خود را در دادسرا به جریان می‌اندازند.
اعتماد آنلاین: علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده قاضی منصوری گفت: شکایتی را به وکالت از برادر و خواهران مرحوم منصوری در دادسرا مطرح کرده بودم که وی دررومانی به قتل رسیده است؛ اما به دلیل عدم حضور دخترخوانده و همسر مرحوم منصوری منجر به منع تعقیب از سوی دادسرا شد؛ زیرا ما سمتی نداشتیم چون طبق مدارک شناسنامه‌ای، مرحوم منصوری دختر دارد و او ولی دم محسوب می‌شود و در صورت اثبات نفی نسب، اولیای دم، برادر و خواهران مرحوم منصوری خواهند بود. علیزاده طباطبایی بابیان اینکه از ناحیه دخترخوانده و همسر مرحوم منصوری شکایتی مبنی بر قتل او مطرح نشده است، ادامه داد: در این وضعیت دادسرا در پرونده قتل مرحوم منصوری قرار منع تعقیب صادر و اعلام کرد که وی به دلیل خودکشی از دنیا رفته است؛ چون دخترخوانده قاضی منصوری پرونده را پیگیری نکرد و شاکی نبود و دنبال این بود که پرونده بسته شود. وی تأکید کرد: نفس نسب در حال رسیدگی است و بعد از صدور رأی، پرونده قتل احیا می‌شود چون جزو اختیارات دادستان است که با دلایل جدید، کیفرخواست را مجدداً صادر کنند. برادر و خواهران مرحوم منصوری می‌خواهند به عنوان اولیای دم به پرونده ورود کنند. گفتنی است؛ قاضی منصوری، نخستین بار در دادگاه رسیدگی به پرونده "اکبر طبری"، توسط نماینده دادستان اعلام شد. او از غلامرضا منصوری به عنوان نهمین متهم پرونده اکبر طبری نام برد و عنوان کرد: وی از کشور متواری شده و به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو متهم است. یک روز بعد از برگزاری دادگاه (۱۹ خرداد ۹۹)، قاضی منصوری با انتشار ویدئویی، اعلام کرد که قصد بازگشت به ایران را دارد؛ اما ۳۰ خرداد ۹۹ اعلام شد؛ جسد غلامرضا منصوری دررومانی پیداشده است. مدتی بعد، پلیس بخارست با تأکید بر خودکشی مرحوم منصوری، فوت وی را تأیید کرد. پس از ارسال جسد قاضی منصوری به کشور، پزشکی قانونی هم اعلام کرد، با معاینه دقیق جسد و تصویربرداری و اقدامات پزشکی و تشخیصی صورت پذیرفته، مشخص شد اولاً بر اساس ظواهر، جسد متعلق به آقای غلامرضا منصوری است ثانیاً بررسی‌ها حاکی است که از مکان بلندی سقوط کرده چراکه شکستگی در سر و صورت و تنه (کتف راست و چپ و استخوان‌های صورت) با تصویربرداری رؤیت شد. در ادامه نمونه‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی اخذ شد و برای احراز هویت علمی نمونه DNA از جسد اخذ تا با حضور اولیای دم تطبیق نمایی شود. درنهایت پیکر قاضی منصوری به خانواده‌اش تحویل داده و وی در مشهد به خاک سپرده شد. خانواده قاضی منصوری و مخصوصاً برادر وی، از همان بدو رسیدگی به پرونده، درباره نحوه مرگ وی ابهاماتی داشتند و معتقد بودند که وی دست به خودکشی نزده است.

تیم مذاکره‌کننده مقابل گرگ‌های درنده قرار دارد
روزنامه کیهان روز گذشته در سرمقاله خود به موضوع مذاکرات هسته‌ای که از امروز در وین آغاز می‌شود پرداخت و ضمن دفاع از مذاکره غیرمستقیم به جای مذاکره مستقیم با طرف‌های غربی در مذاکره با ایران، طرف‌های غربی را گرگ‌های درنده نامید و نوشت: «مذاکره مذاکرات متوقف‌شده وین در حالی از سر گرفته می‌شود که روزهای هفتم و هشتم آذرماه به ترتیب با سالگرد ترور و شهادت دو تن از دانشمندان بزرگ هسته‌ای کشورمان، شهید مجید شهریاری و شهید محسن فخری زاده هم‌زمان است. تیم هسته‌ای کشورمان نباید فراموش کند که با چه گرگ‌های درنده‌ای رو‌به‌روست. دیروز رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران از اینکه تیم هسته‌ای کشورمان حاضر به مذاکره جداگانه با تیم هسته‌ای آمریکا نیست، برآشفته و گفته بود «ما در یک هتل اقامت خواهیم داشت و باید صبر کنیم ببینیم دیگران که با ایران بر سر میز (مذاکره) صحبت می‌کنند چه چیزی (به ما) گزارش می‌دهند. البته نباید این‌گونه باشد زیرا ما بارها به ایران گفته‌ایم که اگر خواهان حصول نتیجه و رسیدن هرچه سریع‌تر به نتیجه هستید بهتر است که رودرروی ما بنشینید». رابرت مالی به‌گونه‌ای تلویحی، خودداری تیم ایران از نشست رودررو با تیم آمریکا را تحقیر کشورش دانسته و اعلام کرده بود این اقدام ایرانی‌ها، حصول نتیجه را به تأخیر می‌اندازد که باید گفت؛ انتقام خون شهدای بزرگوارمان اگرچه هرگز نباید به فراموشی سپرده شود ولی ادامه تحقیر آمریکا و مخالفت با نشست رودررو با تیم هسته‌ای آن کشور، کمترین اقدامی است که از تیم هسته‌ای کشورمان انتظار می‌رود. چگونه می‌توان با قاتلان شهید سلیمانی و ابو مهدی و شهریاری و فخری زاده و علی محمدی و احمدی روشن و رضائی‌نژاد و ... در دو سوی یک میز به مذاکره نشست؟!» کیهان در حالی مذاکره‌کنندگان غربی را «گرگ‌های درنده» تیم مذاکره‌کننده کنونی که پیش از این همسو با کیهان بودند، اینک با درک شرایط به این نتیجه رسیده‌اند برجامی را که کیهان «جسد متعفن» نامیده بود و توصیه کرده بود که ایران از برجام و پس‌ازآن ازN.P.T (معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی) خارج شود امروز در وین حاضرشده و به جای مذاکره مستقیم که نتیجه بهتر می‌دهد تن به مذاکره غیرمستقیم داده است.

نظر شما