شناسهٔ خبر: 51071808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری لرستان مطرح کرد؛

وضعیت کارخانه های راکد لرستان

رزم، به وضعیت کارخانه های لرستان اشاره کرد و گفت: پیگیری های لازم در حال انجام بوده تا وضعیت کارخانه ها را به سرانجام برسانیم و مشکلات برطرف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد رزم »، امروز(7آذر) در نشست با اصحاب رسانه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبری و دستورالعملی که رئیس قوه قضائیه تحت عنوان حفظ حقوق بیت المالی صادر کردند اشاره کرد و اظهارداشت: ایجاد امنیت لازم برای رشد و توسعه سرمایه گذاری در استان در اولویت قرار دارد.

 

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به بازدید از سطح کارخانجات استان، افزود: کارخانه عظیم خودرو قریب به ۳ هزار میلیارد تومان ارزش دارد و فعال بوده و با یک کارخانه چینی هم قرارداد داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه ظیم خودرو 3 هزار و 600 تا ۴ هزار خودرو پیش فروش کرده است، خاطرنشان کرد: دو هزار نفر از مالک این کارخانه شاکی شده بود به عنوان مال باخته و هر کدام ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمت ماشین را پرداخت کرده بودند.

 

رزم عنوان داشت: مالک کارخانه به ۱۰ تا ۱۵ سال حبس محکوم شده بود و الان در حال تحمل حبس است و ده میلیارد تومان اموال وی توقیف شده است.

 

وی با اشاره به فرمایش رئیس قوه قضائیه در راستای اینکه ماشین سازی و عظیم خودرو را به سرانجام برسانیم، یادآور شد: پیگیری های لازم در حال انجام بوده و امید است بتوانیم از طریق آزادی مشروط مالک کارخانه را پای کار بیاوریم.

 

رئیس کل دادگستری لرستان به وضعیت کارخانه فولاد ازنا اشاره و عنوان کرد: ارزیابی کارشناسان بر این است که ارزش این کارخانه ۶ هزار میلیارد تومان است؛ دو هزار میلیارد نیاز است که این طرح تکمیل شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر این کارخانه بالغ بر ۸۰ درصد پیشرفت دارد، عنوان کرد: سرمایه گذار جدیدی اعلام آمادگی کرده و دنبال خرید این کارخانه است و چنانچه تأیید صلاحیت شود کارخانه واگذار می‌شود.

 

رزم بیان کرد:  صنایع غذایی گهر دورود نیز که در ۶ فاز پیش بینی شده، دو فاز آن فعال است و در گذشته ۶۰۰ کارگر در آنجا مشغول به کار بوده‌اند و الان ۱۲۰ کارگر در آن فعالیت دارد.

 

وی بیان داشت: این واحد در حال حاضر به تملک بانک ملی درآمده است و این بانک دولتی است و حق سرمایه گذاری ندارد لذا دنبال واگذاری به سرمایه گذار هستند تا ۴ فاز دیگر آن فعال شود.

 

رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: کارخانه صدر فولاد نیز ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش دارد و نمی‌تواند تسهیلات دریافت کند لذا به سرمایه گذار جدید واگذار شده و تجهیزات جدیدی وارد کرده است که با نصب و استقرار آنها طرح توسعه‌ای با مشارکت سرمایه گذاران سوئیسی اجرا می‌شود.

 

وی بیان کرد: کارخانه واحد ماشین سازی نیز متعلق به گروه آریا بوده و این واحد به هلدینگ خزر واگذار شده و اسناد مالکیت آن هم منتقل شده است؛ چند دستگاه ساخت ورق آن هم در حال ترخیص است و زمینه فعال سازی این کارخانه ایجاد شده است.

 

رزم گفت: کارخانه پارسیلون نیز دیگر قابل احیا نیست و دستگاه‌های آن فرسوده شده است؛ خلع ید شده و در اختیار سه بانک به عنوان سهام دار قرار گرفته است.

 

پایان پیام/666

نظر شما