شناسهٔ خبر: 51068921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نشست خبری رئیس کل دادگستری لرستان/ آخرین وضعیت عظیم خودرو، فولاد ازنا و صدر فولاد تشریح شد

رئیس کل دادگستری لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه آخرین وضعیت کارخانه‌های عظیم‌خودرو، فولاد ازنا و صدر فولاد را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد رزم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: بسیج مجموعه‌ای برخاسته از عناصر متعهد به ارزش‌های والای اسلامی و از بطن ملت ایران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج در کنار جنبه نظامی و دفاعی، امروزه در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی و سازندگی حضوری پررنگ داشته و دارد.

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به آزادسازی ۴۲ زندانی جرائم غیرعمد طی هفته بسیج، تصریح کرد: در زمینه واکسیناسیون نیز بسیجیان با برنامه‌های پیش‌گیرانه اقدامات موثری در راستای کنترل کرونا داشتند.

رزم بیان داشت: امروز بسیج به گفتمانی برای الگوگیری مظلومان در تمام جوامع بشری تبدیل شده و یکی از قویترین ارزش‌های جهان به شمار می‌رود.

وی خبرنگاران را سربازان خط مقدم جنگ نرم خواند و افزود: خبرنگاران مطالبه‌گری از نهادهای اجرایی را با بیان انتقادهای سازنده و در راستای اصلاح امور انجام دهند و در این زمینه از حمایت مجموعه قضایی برخوردار هستند.

رئیس شورای عالی قضایی لرستان با اشاره به میانگین رشد ۹۵ درصدی ابلاغ‌های الکترونیکی استان، تصریح کرد: در سال ۹۹ طی سه مرحله ارزیابی رتبه نخست را داشتیم که انتظار می‌رود در مرحله چهارم ارزیابی طی سال جاری نیز رتبه اول کشوری را کسب کنیم.

رزم ادامه داد: در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و دستورالعمل‌های ریاست قوه قضاییه مبنی بر حمایت از تولید و رشد و توسعه سرمایه‌گذاری، بر حمایت از کارخانجات تولیدی استان در جهت ایجاد اشتغال و خروج از رکود تاکید کرد.

وی به بازدید مجموعه قضایی لرستان از کارخانجات راکد استان از جمله عظیم خودرو، گفت: این کارخانه از ۲۵۰ هکتار زمین برخوردار است و ۶۰ هزار مترمربع مسقف دارد و هم‌اکنون همه فازهای آن فعال است، اما مشکلی که وجود داشت، سال‌های پیش تعدادی ماشین به صورت پیش‌فروش فروخته و دارای شکایاتی با عنوان پیش‌فروش بدون مجوز بیش از ظرفیت بود.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه مالک سابق عظیم خودرو هم اکنون در حبس به سر می‌برد، گفت: با دیداری که مجموعه قضایی در تهران داشتیم بررسی‌هایی در خصوص اینکه وضعیت مدیرعامل و فعالیت مجدد این کارخانه شد که امیدواریم به سرانجام برسد.

رزم در خصوص آخرین وضعیت کارخانه فولاد ازنا نیز بیان داشت: پیگیر تسهیلات ارزی و ریالی که از بانک گرفته شده هستیم، ضمن اینکه سرمایه‌گذار جدیدی درصدد خرید این کارخانه با ارزش ۶ هزار میلیارد است.

وی تصریح کرد: ۲ فاز از ۶ فاز صنایع غذایی گهر با ۱۲۰ کارگر هم اکنون فعال است، با این وجود در حال حاضر کارخانه به تملک بانک ملی درآمده و درصدد است که به سرمایه‌گدار جدید منتقل شود، چندین بار مزایده انجام شده اما تاکنون به نتیجه نهایی و فعال کردن ۴ فاز دیگر نرسیده است.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به بازدید از کارخانه صدر فولاد از نیاز به سرمایه در گردش این کارخانه با مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: اقدامات انتقال به سرمایه‌گذار جدید و همچنین ترخیص دستگاه‌ها و تجهیزات انجام شده و بر اساس پیس‌بینی‌ها طی ۲ ماه آینده شاهد فعالیت این کارخانه خواهیم شد.

رزم ادامه داد: کارخانه پارسیلون نیز درصدد تغییر تولید و کاربری با توجه به وضعیت کریدوری منطقه و عبور خط انتقال گاز و پتروشیمی به عنوان منطقه ویژه است و در حال حاضر در مرحله حسابرسی می‌باشد.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه هزینه دادرسی بر اساس تعرفه تصویب شده است، گفت: امسال در مجموع جهت رسیدگی به دادرسی ۷۰۰ نفر وکیل و کارشناس معاضدتی به کار گرفته شده است.

وی بر شناسایی ۷ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف استان، از پیگیری‌های لازم جهت جذب این اعتبار با سفر آتی ریاست جمهوری خبر داد.

رزم با اشاره به وقوع برخی سرقت‌های مسلحانه در سطح استان، خاطرنشان کرد: ۳ نفر متهم اصلی سرقت‌‌های مسلحانه طلافروشی شهرهای پلدختر و دلفان هم‌اکنون فراری هستند که از نیروی انتظامی درخواست می‌شود نسبت به دستگیری این افراد تسریع نماید.

رئیس کل دادگستری لرستان روند اطاله دادرسی در استان را مطلوب خواند و افزود: طی سال ‌‌های اخیر مجوز تاسیس ۳۰ شعبه دادرسی، جذب ۴۰ قاضی کارآموز و ایجاد ۷ دادگاه عمومی در سطح استان گرفته شده است.

وی  تصریح کرد: همچنین در دو سال اخیر ۴۸ فقره سازش قتل عمدی داشتیم، ضمن اینکه ۶۰ درصد محکومین استان دارای اشتغال تولیدی درآمدزا هستند.

رزم با اشاره به آزادی ۶۵۰ زندانی جرائم عیرعمد طی سال گذشته، اطهار کرد: ۱۴۷ زندانی نیز هم‌اکنون دارای دستبند و پابند الکترونیکی هستند.

رئیس شورای قضایی لرستان ادامه داد: در ۶ ماه گذشته ۱۵۳۲ مورد بازدید از زندان‌های استان انجام شده، ۳۰ هزار مورد حکم صادر شده و بیش از هزار و ۷۰۰ نفر نیز مشمول عفو شدند.

وی با بیان اینکه در استان مشکل کم‌آبی و تخصیص آب نداریم، افزود: مطالبه مردم از وزارت نیرو و آب منطقه‌ای انتقال آب ذخیره شده پشت سدها به اراضی کشاورزی است، یک میلیارد مترمکعب تخصیص آب داریم که باید دید چه میزان آن استفاده می‌شود، در حال حاضر ۲۷۸میلیون مترمکعب از این آب مورد استفاده قرار می‌گیرد و مابقی به دلیل نداشتن سد بلااستفاده مانده است.

انتهای پیام/م

نظر شما