شناسهٔ خبر: 51050467 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

روابط تل آویو و واشنگتن تیره شد

یک روزنامه عبری فاش کرد گفتگو‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران، روابط واشنگتن و تل آویو را تیره کرده است.

صاحب‌خبر -

 پایگاه اینترنتی عکا که تحولات داخلی و خارجی سرزمین‌های اشغالی فلسطین را پیگیری می‌کند، روز گذشته به نقل از روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» از تیره شدن روابط واشنگتن و تل آویو به سبب گفتگو‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران پرده برداشت و نوشت: مسئولان اسرائیلی گفتگو‌های خود را با رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران دشوار و بسیار ناامید کننده توصیف کردند.

با این حال، چنین تنش‌هایی فقط تغییر در تاکتیک‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را نمایان می‌سازد و راهبرد آن‌ها در قبال ایران یکسان است. رژیم صهیونیستی نماینده آمریکا در غرب آسیا است و چنین تنش‌هایی صرفا تغییری در استراتژی تل آویو و واشنگتن ایجاد نمی‌کند.

گفتنی است رابرت مالی اوایل این هفته به «اسرائیل (فلسطین اشغالی)» سفر کرده است. مسئولان اسرائیلی همچنین نارضایتی خود را از سپردن مذاکرات با ایران به دست رابرت مالی ابراز کردند و افزودند مالی به هر قیمتی تلاش خواهد کرد به توافق هسته‌ای {برجام} بازگردد و ایرانی‌ها از ضعف او سود خواهند کرد.

در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است، اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، شامگاه چهارشنبه، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان، تاریخ برگزاری هفتمین دور این مذاکرات را ۸ آذرماه و در وین اعلام کرد./باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها:

نظر شما