شناسهٔ خبر: 51039596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رزمایش مدیریت و پیشگیری از بروز آبگرفتگی‌ها در شهرری برگزار شد

شهرری - ایرنا - رزمایش مدیریت بارندگی و پیشگیری از بروز آبگرفتگی های احتمالی در شهرستان ری برگزار و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای خدمات رسانی بهینه به شهروندان در مواقع بارش برف به نمایش گذاشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری، شهردار این منطقه با اشاره به برگزاری رزمایش برف روبی در این شهر اظهار داشت: در این رزمایش یکهزار و ۲۰۰ نیروی انسانی با تجهیزات کامل برای مقابله با بارش‌های زمستانی در این منطقه ساماندهی شدند.

سید محمد ناظم رضوی  افزود: در این رزمایش آمادگی ۶ دستگاه خودروی نمک پاش مکانیزه، ۶ دستگاه کامیون با تیغه برف روب، ۱۰ دستگاه کامیون، ۲۶ دستگاه خاور، ۲ دستگاه بابکت، یک دستگاه گریدر، سه دستگاه لودر، سه دستگاه جرثقیل و ۲۴ دستگاه خودروی پیکاپ شهربان و معبربان برای مقابله با بارش های زمستانی به نمایش گذاشته شد.

این مسئول با اشاره به تلاش های مستمر نیروهای خدمات شهری برای لایروبی و پاکسازی جوی ها، نهر و مسیل ها و مجموعه اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آب گرفتگی ها و آب ماندگی ها در زمان بارش های فصلی، اجرای دقیق طرح تحول نگهداشت شهر با همکاری و هماهنگی حوزه های مربوطه را مهم برشمرد.

رضوی با بیان اینکه به منظور مدیریت بارش های سنگین فصلی، تجهیزات و ماشین های برف روبی در سه جایگاه و ۱۴سایت اصلی و فرعی نگهداری شن مخصوص در نواحی هفت گانه منطقه مستقر شده اند، خاطرنشان کرد: پنج هزار کیسه شن مخصوص در سایت اصلی و  ۲ هزار کیسه در هر یک از سایت های نواحی هفتگانه جمع شده و ۱۵۰ مخزن زرد رنگ در موقعیت های از قبل تعیین شده مستقر و تعداد ۵۰ هزار کیسه شن مخصوص نیز برای شارژ مخازن مذکور و سایتهای برف روبی مورد استفاده قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۲۰ تهران - شهرری ادامه داد: سایت های اصلی برف روبی در موتوری سنگین، بزرگراه های شهید آوینی و امام علی (ع) و سایت های فرعی برف روبی در داخل محوطه ساختمان های شهرداری نواحی هفتگانه و معابر اصلی مستقر هستند.

رضوی ضمن تبریک گرامیداشت هفته بسیج، توجه به روحیه بالای ایثار در مدیریت شهری جدید، روحیه جهادی و بسیجی در کارکنان شهرداری منطقه و اهمیت خدمات رسانی بسیجی و جهادی به شهروندان را تاکید کرد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

نظر شما