شناسهٔ خبر: 51030780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خاندوزی:

اختیارات مدیران استانی در بودجه ۱۴۰۱ افزایش می یابد

گرگان- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ اختیارات مدیران استانی و وزارتخانه‌ها افزایش یافته و در مقابل پاسخگویی و نظارت بر آن‌ها بیشتر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احسان خاندوزی شامگاه جمعه در گفتگوی ویژه خبری صداوسیمای گلستان اظهارکرد: در راه اندازی مناطق آزاد نسل دو، بنای دولت این است که اشتباهات مناطق آزاد قبلی تکرار نشود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مناطق آزاد جدید از جمله اینچه برون صادرات محور بوده و در راستای تعامل با اقتصاد بومی شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به انتخاب شدن مدیر اجرایی منطقه آزاد اینچه برون، گفت: طرح جامع اینچه برون طی ماه انجام شده و هفت میلیارد تومان هم برای تهیه این طرح در نظر گرفته شده است.

خاندوزی بیان کرد: ایکس ری کانتینری که امروز در گمرک اینچه برون افتتاح شد تاثیر زیادی در تسهیل واردات و صادرات کالاها خواهد داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از راه اندازی گمرک گرگان خبر داد و اضافه کرد: افزایش درآمد در استان مستلزم داشتن استراتژی صنعتی است و باید خام فروشی را کاهش داد.

وی همچنین در خصوص حل معضل خلیج گرگان گفت: در راستای حل معضل خلیج گرگان مقرر شده فعلاً از طریق پمپاژ آب این مشکل تسکین یابد و در آینده با همکاری سازمان بنادر و محیط زیست برای لایروبی اساسی آن اقدام کرد.

خاندوزی در مورد بودجه ۱۴۰۱ هم بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ اختیارات مدیران استانی و وزارتخانه‌ها افزایش یافته و در مقابل پاسخگویی و نظارت بر آن‌ها بیشتر می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: درگاه ملی مجوزها برای تسهیل دریافت مجوز و جلوگیری از تلف شدن وقت سرمایه گذاران و گشایش مالیاتی از طریق کاهش فشار مالیاتی بر بخش‌های تولیدی در دستور کار است.

وی اضافه کرد: با برنامه‌هایی که در دست تدوین داریم سال آینده به مرور فضای تثبیت اقتصاد و رشد و اوج گیری اقتصاد ایران را خواهیم داشت.

خاندوزی اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده، اختیار وزارتخانه‌ها و استان‌ها بیشتر می‌شود و از طرف دیگر سبب نظارت و مطالبه در خصوص رونق کسب و کار و کاهش بیکاری شود.

نظر شما