شناسهٔ خبر: 50998459 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در راستای متمایز شدن کالا‌های صهیونیستی از دیگر کالاها،

بلژیک تولیدات صهیونیست‌ها را برچسب‌گذاری کرد

بلژیک قانونی را به تصویب رسانده‌ که به موجب آن محصولات تولید شده در شهرک‌های صهیونیستی برچسب‌گذاری می‌شوند تا از دیگر محصولات متمایز شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سما، دولت بلژیک اعلام کرده است برای متمایز کردن تولیدات شهرک‌های صهیونیستی بر روی این کالا‌ها برچسب می‌زند تا در زمان خرید مردم این کشور متوجه شوند کالای ساخت رژیم صهیونیستی را می‌خرند.

در راستای این تصمیم بلژیک مقامات رژیم صهیونیستی نیز اظهاراتی در این خصوص داشته و این قانون را محکوم کردند. واکنش صهیونیست‌ها به این جا ختم نشده و در ادامه «ایدو رول»، معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که در سفری قرار بود به بروکسل، پایتخت بلژیک سفر کند، سفر خود را لغو کرده و مدعی شد این تصمیم بلژیک «افراطی‌گری» را افزایش داده و هیچ کمکی به صلح و ثبات در غرب آسیا نمی‌کند.

در بیانیه دولت این کشور اعلام شده بلژیک به «فهرست سیاه» شرکت‌های فعال در شهرک‌ها که سه سال پیش از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل منتشر شد، متعهد است و بروکسل همچنین تصمیم گرفته است مطالعه تحریم کامل محصولات تولید شده در شهرک‌های صهیونیستی را آغاز کند.

در سال ۲۰۱۵ کمیسیون اتحادیه اروپا به همه کشو‌های عضو این اتحادیه دستور داد تا برچسب گذاری محصولات تولید شده در شهرک‌های صهیونیستی را آغاز کنند. به گزارش وب سایت عبری زبان والا، اگرچه تعداد کمی از کشور‌های اتحادیه اروپا به تصمیم کمیسیون اروپا واکنش نشان داده و آن را انجام دادند، اما رژیم صهیونیستی اکنون نگران است که تصمیم بلژیک دوباره این موضوع را در سایر کشور‌های اتحادیه اروپا مطرح و آنان را به این کار تشویق کند.

انتهای پیام/

نظر شما