شناسهٔ خبر: 50976016 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

منصوریان:

مقایسه ویلموتس با سرمربی تیم ملی، توهین به اسکوچیچ است

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره شرایط تیمش و برخی مسائل فوتبال ایران توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پرسپولیس گفت:  به ۲ دلیل بازی خیلی سختی برابر پرسپولیس خواهیم داشت. یکی این که پرسپولیس به اندازه کافی از بازی‌های قبلی امتیاز نگرفته است و در یکی، ۲ هفته گذشته روند سینوسی داشته است. دلیل دوم این است که آن‌ها در حضور هواداران‌شان بازی خواهند کرد و روحیه و انرژی مضاعفی خواهند داشت.

پرسپولیس و استقلال بازیکنان خیلی خوبی دارند

منصوریان در ادامه گفت: لیگ هنوز خودش را پیدا نکرده است. در ادامه باید منتظر حرکت سینوسی تیم‌ها رو به جلو یا رو به عقب باشیم. در بازی فردا باید خیلی باهوش کار کنیم. به بازیکنانم گفتم که ۲ تیم بزرگ تهران در هر صورت باشگاه‌های بزرگی هستند و ربطی ندارد که مثلا پرسپولیس هفته قبل در رفسنجان چه نتیجه‌ای گرفته است. این تیم‌ها بازیکنان خیلی خوبی دارند.

خوشحالم سرپرست پرسپولیس از کادرفنی ایرانی تیمش دفاع کرد

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان افزود: شاید بضاعت کمی داشته باشیم و بازیکنان‌مان تاکنون دریافتی نداشته باشند، اما ما در آبادان شرایط خاصی داریم. کسی نگاه نمی‌کند که ما پول گرفته‌ایم یا نگرفته‌ایم. مردم آبادان همیشه بهترین بازی را از تیم‌شان می‌خواهند. اگر بخواهیم بی‌پولی‌مان را جار بزنیم، شرایط ما به مراتب بدتر از دیگر باشگاه‌ها است، اما دنبال یک هدف واحد هستیم. شعاری داریم که یک نفر برای همه و همه برای آبادان. فردا نیز می‌جنگیم و کاری نداریم با چه تیمی بازی می‌کنیم. خیلی خوشحالم که صدری شب گذشته با تمام وجود از کادر فنی ایرانی‌اش دفاع کرد. حمایت قاطعی از گل‌محمدی رخ داد و خدا را شکر یکی از مدیران ما این کار را انجام داد.

کاری به هزینه تیم حریف نداریم و با تمام توان وارد میدان می‌شویم

منصوریان گفت: به بازیکنان گفتم که نباید اشتباه فردی داشته باشیم. اگر مسائل تاکتیکی را مقابل پرسپولیس رعایت نکنیم قطعا تنبیه می‌شویم. سعی می‌کنیم روند خوب خود را ادامه دهیم. خیلی مهم است که با چه وضعیت روحی و روانی به میدان برویم و بازیکنان با چه ذهنیتی مقابل استقلال یا پرسپولیس به میدان می‌روند. قطعا به نسبت بازی قبلی با مدل دیگری بازی خواهیم کرد. در تمام بازی‌ها امیدوار به میدان می‌رویم و کاری به هزینه تیم حریف نداریم. بازیکنان ایرانی شاید در قیمت مختلف باشند، ولی در کیفیت خیلی به هم نزدیک هستند.

شکایت تراکتور از من فرار به جلو است

سرمربی صنعت نفت آبادان درباره مشکلات مالی که با با باشگاه تراکتور دارد و شکایت باشگاه تبریزی از او گفت:در فدراسیون  فوتبال رای صادر شده است. آن رأی به تجدیدنظر هم رفت و باز هم تایید شد. این شکایت، فرار رو به جلو است و دیگر دلیلی ندارد من درباره آن توضیح بدهم. مانند این است که در دادگاه محکوم شوید و این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عدالت اداری هم باشد. پس اگر شما بخواهید دوباره از من شکایت کنید، ابتدا باید اشتباه گذشته را جبران و بعد دوباره در جای دیگر شکایت کنید. این یک مسئله ساده است. شما نمی‌توانید روی یک شکایت، شکایت کنید.

قربانی کردن مربیان ساده‌ترین راه فرار است

منصوریان در ادامه صحبت هایش عنوان کرد: در بحث حمایت مدیر‌ان از مربیان باید از چند مدیر یاد کنم. امثال منصور قنبرزاده، سعید آذری، واعظ آشتیانی و مجید صدری در فوتبال ما کم هستند. ما باید بدانیم که قربانی کردن سرمربی راحت‌ترین راه برای فرار از موقعیت است. برای همین از صحبت‌های مجید صدری برای حمایت از گل‌محمدی لذت بردم.

دوم شدن در تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس فایده‌ای ندارد

منصوریان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره بحران در تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: استقلال و پرسپولیس در صورت شکست یا پیروزی خطرناک هستند. زمانی که این ۲ تیم پیروز شوند، با روحیه بالا وارد زمین می‌شوند و اگر شکست بخورند، زخمی به میدان می‌آیند. هفته گذشته بازی هر ۲ تیم مساوی شد. هر ۲ تیم با بحران شروع می‌کنند، با بحران قهرمان می‌شوند و با بحران اُفت می‌کنند. اگر در این تیم‌ها دوم شوید، کار بزرگی نکرده‌اید و هواداران فقط قهرمانی را می‌بینند.

بحران در استقلال و پرسپولیس زود آغاز می‌شود

سرمربی صنعت نفت با اشاره به انتظارات بالایی که از استقلال و پرسپولیس وجود دارد افزود: انتظارات از استقلال و پرسپولیس زیاد است و هواداران آن‌ها اصلا طاقت تساوی را ندارند. هر یک از این باشگاه‌ها ۵۰۰ تا ۶۰۰ پیشکسوت رده بالا دارند و کار کردن در این باشگاه‌ها سخت است. یک تساوی می‌تواند یک بحران باشد و استقلال و پرسپولیس، بحران‌های مختلفی را گذرانده‌اند. من به ویژه درباره استقلال، به بحران اعتقاد ندارم و به نظرم نتایج می‌تواند بحران‌ها را جمع کند. تیم‌های دیگر شاید با ۵ شکست پیاپی وارد بحران شوند، اما بحران در استقلال و پرسپولیس زود و با یک تساوی آغاز می‌شود.

باید دینی که به فوتبالدوستان آبادانی داریم را ادا کنیم

او در واکنش به استقلال بودنش و رویارویی با پرسپولیس در بازی فردا خاطرنشان کرد: ما برای خودمان فوتبال بازی می‌کنیم. وقتی وارد آبادان می‌شوید ظرف یک هفته به شما یاد می‌دهند "نه قرمز، نه آبی، فقط زرد طلایی". اگر خودت هم قبول نکنی وقتی پایت را بیرون می‌گذاری این شعار را حس می‌کنی. با احترام به همه تیم‌ها باید بگویم که ما فقط برای خودمان می‌جنگیم. دوست داریم در آبادان کاری انجام دهیم و دینی که به فوتبالدوستان آبادانی داریم را ادا کنیم. اگر خوزستان منبع خوبی برای فوتبال است، گنج آن آبادان است.

هر تیمی حق دارد از حضور هوادارانش در ورزشگاه بهره ببرد

سرمربی صنعت نفت آبادان در خصوص بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها عنوان کرد: قطعا هواداران باید به ورزشگاه بیایند. ما چیزی به عنوان تست نداریم. هوادار استقلال وقتی وارد ورزشگاه می‌شد، انگار به یک افتخار دست پیدا کرده بود. ما فردا تحت فشار هواداران پرسپولیس هستیم، اما خوشحالیم که از هفته آینده ما نیز هوادار داریم. ما هواداران پرشوری داریم و حق همه است که هواداران شان به ورزشگاه بیایند. ما ۵۰۰ هوادار داریم و مانده‌ایم که چگونه آن‌ها را به ورزشگاه  بیاوریم. آنجا که اینترنت نیست، ثبت‌نام هم که می‌کنند پول را برمی‌دارند و یک پولی از حساب خارج می‌شود. مگر هوادار ما چقدر پول دارد.  عمده هوادار ما از اطراف تهران و کرج می‌آیند و این ۵۰۰ هوادار را فدراسیون در اختیار خودمان بگذارد. اگر این گونه تقسیم‌بندی شود، ما فردا ۲۰ تا ۲۵ نفر هوادار بیشتر نخواهیم داشت. به نظر من همه تیم‌ها باید روز چهارشنبه هواداران‌شان به ورزشگاه بیایند و برای هفته بعد هم همین طور باشد.

با استفاده از ظرفیت هواداران می‌توانیم حامیان مالی را جذب کنیم

منصوریان گفت: هفته آینده با استقلال بازی داریم. واقعا کسی می‌تواند جلوی هواداران صنعت نفت را بگیرد؟ ما باید از ظرفیت هواداران‌مان به خوبی استفاده کنیم. با بودن آن‌ها می‌توانیم حامیان مالی را وارد فوتبال کنیم. هواداران ما قطعا  در بازی با استقلال روی سکو‌ها می‌نشینند. می‌گویند از کجا بدانیم که هوادار آبادانی است یا طرفدار استقلال. ۲۲ ماه وقت داشته‌ایم و این یک نوع سهل‌انگاری است.

هنوز احترام به هوادار را یاد نگرفته ایم

منصوریان درباره افزایش قیمت بلیت بازی‌های لیگ برتر عنوان کرد: اگر بلیت هوادار دست خودمان باشد باید هزینه هوادار را خودمان بدهیم. ما این کار را خواهیم کرد، چون خنده بر لب هوادار بعد از پیروزی ارزش دارد. بچه ۱۴ ساله برای یک بازی ۱۰۰ هزار تومان پول بلیت بدهد و اگر بخواهد غذا هم بخورد ۲۰۰ هزار تومان برای یک بازی باید پرداخت کند. اگر این اتفاق رخ بدهد دفعه بعد پدرش در را روی او قفل می‌کند و اجازه نمی‌دهد بیرون برود.

کی روش بازیکنان را مجبور کرد لژیونر شوند

منصوریان در واکنش به انتقاد‌هایی که از انتخاب دراگان اسکوچیچ می‌شود گفت: یک بار اتفاقی در هتل اسکوچیچ را دیدم. کمی تنش انگلیسی با هم داشتیم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که او و من از همدیگر انتظاراتی داریم. البته توقع از طرف من به صورت شخصی نبود. به لحاظ نتیجه به او تبریک می‌گویم، اسکوچیچ با تیم ملی ایران فوق‌العاده نتیجه گرفت و باید به او احترام گذاشت. سال ۲۰۱۲ که به‌عنوان سرمربی با روسیه بازی کردیم، کارلوس کی‌روش بالای سر ما در ورزشگاه نشسته بود. میانگین سنی تیم ملی ۳۳ سال بود و او در مقطع ۸ ساله، میانگین سنی بازیکنان را به ۲۳ سال و نیم رساند.

۴ مربی را باید در تاریخ فوتبال ایران ثبت کنیم

منصوریان در ادامه گفت: اسکوچیچ یک بار در برنامه‌ای حرف‌های زننده‌ای زد که به خودش گفتم صحبت‌هایش در کشورمان بار حقوقی داشت. او در تیم ملی نتایج خیلی خوبی گرفته، اما در مقایسه با عملکرد کی‌روش باید بگویم که خدمات ۴ مربی را باید در تاریخ فوتبال کشورمان ثبت کنیم. اول رایکوف که خدا رحمتش کند، دوم مرحوم پرویز دهداری که افتخار شاگردی او را داشته‌ام، سوم محمد مایلی‌کهن که آرزوی سلامتی برای او دارم. کسی جرأت نمی‌کرد در زمان مربیگری مایلی‌کهن نسل منصوریان، استیلی و باقری را هافبک بگذارد. این آدم نسل فوتبال ایران را تغییر داد. چهارمین نفر کی‌روش بود. اما باز هم به اسکوچیچ تبریک می‌گویم. نتایج او خیلی خوب بود و اکنون تیم ملی با بهترین نتایج در حال صعود به جام جهانی است. باید ببینیم در جام جهانی هم می‌توانیم نتیجه بگیریم یا نه.

بیشتر بخوانید

از کی روش حمایت می‌کنم

او گفت: تیمی که اکنون در اختیار داریم خیلی بهتر از تیم ملیِ سال ۹۸ است. ما با ۵ بازیکن لژیونر به جام جهانی رفتیم. اگر اسکوچیچ لژیونر‌ها را دعوت کند، داخلی‌ها صفر هستند. آقای گل لیگ، دفاع‌ها و هافبک‌های خوب لیگ نمی‌توانند به تیم ملی بروند. شب گذشته به پسرم گفتم آیا واقعا این بازیکن از لیگ برتر به تیم ملی دعوت شده بود؟ پیکان سر تیز تیم ملی یعنی علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی را در هر تیم ملی بزرگ دنیا رها کنید، ویرانگر خواهند بود. امیدوارم در جام جهانی موفق باشیم. من جزو کسانی هستم که از کی‌روش حمایت می‌کنم، چون تفکراتش ۷، ۸  سال در ایران دیده شد.

مقایسه ویلموتس با اسکوچیچ، توهین به اسکوچیچ است

منصوریان در پاسخ به این سوال که چرا مارک ویلموتس نتوانست با ستاره‌های تیم ملی نتیجه بگیرد، گفت: خواهش می‌کنم درباره ویلموتس سوال نکنید. او کسی بود که بزرگ‌ترین کلاه را سر فوتبال ایران گذاشت. اگر خواستید اسکوچیچ را مقایسه کنید، او را با کی‌روش مقایسه کنید. حتی با علم به این که با انتقاد از اسکوچیچ شروع کردم، مقایسه او با ویلموتس توهین به اسکوچیچ است. برخی مربیان عادت کردند هر مربی خارجی که می‌آید به او خوش آمد می‌گویند، اما من به او گفتم شما در ایران نتیجه نمی‌گیرید، به من گفتند چرا با ویلموتس این مدلی صحبت کردی. پاسخ دادم که او ۴ دوره در جام جهانی بوده و نتایج قابل قبولی نگرفته است.

فکر می‌کنم صحبت‌های اسکوچیچ را کامل پخش نکردند

او در واکنش به اظهارنظر اسکوچیچ در رابطه با عدم تاکتیک‌پذیری بازیکنان ایرانی گفت: من در این رابطه صحبت‌های خداداد عزیزی را گوش کردم، اما فکر کنم صحبت‌های اسکوچیچ را کامل پخش نکرده‌اند. تفاوتی ندارد رونالدو در خط حمله باشد یا مهدی طارمی، در هر صورت فرمانده تیم ملی سرمربی است. طارمی امروز در پورتو تاکتیک پذیر است و با عدد بالا او را می‌خواهند. شاید فوتبال ما فضای تاکتیکی قوی نداشته باشد، اما وقتی بازیکنان از کشور خارج می‌شوند، تاکتیک پذیر هستند.

انتهای پیام/

نظر شما