شناسهٔ خبر: 50975710 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کتاب‌هایی که سر به مناطق روستایی می‌زنند

در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۳ کتابخانه سیار روستایی و شهری از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۳ کتابخانه سیار و روستایی متعلق به اداره کل وجود دارد و به بیش از ۳۰۰ روستا در استان و حاشیه شهر‌ها خدمت رسانی می‌کنند.

او افزود: این کتابخانه‌های سیار در شهرستان‌هایی مانند بیرجند، خدسف، قاین، درمیان، نهبندان، زیرکوه، بشرویه و طبس وجود دارد.

حمیدی ادامه داد: مربیان این کتابخانه‌ها بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، هر دو هفته یکبار به روستا‌های معین مراجعه میکنند و علاوه بر امانت کتاب به انجام فعالیت‌های فرهنگی دیگری نیز می‌پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: این فعالیت‌ها شامل باز‌های فکری، نمایش خلاق، پخش فیلم، آموزش کاردستی، کار با دور ریختنی ها، انجام مهرواره‌های هنری ادبی و دیگر موارد می‌شود.

راه اندازی کتابخانه‌های سیار با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی

حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: کتابخانه‌های سیار، جهت عرضه‌ی کتاب به کودکان و نوجوانان در روستا‌ها و کمک به توسعه و ترویج ادبیات کودکان و نوجوانان ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه روستا‌ها نیز هم‌چون شهر‌ها نیازمند و شایسته‌ی دریافت محصولات فرهنگی و اطلاعاتی هستند افزود: واحد‌های سیار با توجه به پراکندگی جمعیت روستایی در استان می‌توانند خواندنی‌های مورد نیاز کودکان و نوجوانان استان را دسترس‌پذیر سازند.

حمیدی ادامه داد: این کتابخانه‌ها با هدف فراهم کردن امکان دسترسی به کتاب، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و کشف و پرورش استعداد‌های فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی تشکیل شده است.

انتهای پیام / ط ا

نظر شما