شناسهٔ خبر: 50884736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

دولت

دستور ویژه مخبر به وزاری نیرو و جهاد کشاورزی برای حل مشکل آب زاینده رود

معاون اول رئیس‌جمهوربه وزرای نیرو و جهاد کشاورزی دستور حل مشکل آب زاینده‌رود را داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، همزمان با تجمع هزاران کشاورز اصفهانی و درخواست از مسئولان برای جاری شدن آب در زاینده رود، رئیس‌جمهور به معاون اول خود دستور داد با کشاورزان گفتگو کند.

پس از این دستور، محمد مخبر به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی ماموریت داد در اسرع وقت برای حل مشکل حوزه آبریز زاینده‌رود در استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد اقدام کنند.

مخبر: دولت به‌جد دنبال حل مشکل زاینده‌رود است/ به‌هر وسیله‌ای شده مشکل آب اصفهان را برطرف می‌کنیم

محمد مخبر دقایقی پیش در ارتباط با شبکه خبر با اشاره به تجمع امروز مردم و کشاوزان اصفهان در حمایت از جریان دائمی زاینده‌رود اظهار داشت: باید در درجه نخست یک تشکر از بصیرت انقلابی مردم اصفهان صورت دهم که در طول تاریخ انقلاب نیز این بصیرت وجود داشته است.

وی با اشاره به مشکلات خشکسالی در کشور ادامه داد: ما در اکثر استان‌های کشور درگیر مشکل خشکسالی هستیم به طوری که رئیس‌جمهور در یک ماه گذشته ۲ بار شورای عالی آب را برگزار کردند و آیت‌الله رئیسی همواره موضوع آب و وضعیت این استان را پیگیری می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: ما در دولت به دنبال این هستیم که مسئله را مدیریت کنیم که این دوره سخت را پشت سر بگذاریم و واقعاً دنبال حل مشکل هستیم.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب کشاورزان شرق اصفهان تصریح کرد: من شخصاً در جمع این عزیزان در شرق اصفهان حضور داشته‌ام و می‌دانم که وضعیت سختی داشته‌اند و به دنبال آن هستیم که به هر وسیله‌ای که هست و می‌شود، مشکل را برطرف کنیم.

مخبر تصریح کرد: ۴ استان درگیر مشکل هستند و به دنبال هستیم که هر طور شده مشکل ۴ استان به‌ویژه اصفهان برطرف شود و امیدوارم هر چه سریع‌تر در این زمینه به راهکار عملی برسیم.

وی اضافه کرد: وزرا در حال کار بر این موضوع هستند و طرح‌هایی را ارائه کرده‌اند و پیشنهاداتی دارند که در حال بررسی آن هستیم و به‌زودی درباره آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم. فردا جلسه‌هایی در این زمینه برگزار می‌شود و نتایج آن اعلام خواهد شد.

نظر شما