شناسهٔ خبر: 50879132 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بازار‌های جهانی آماده شرکت‌های دانش بنیان ایرانی

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف این صندوق کمک به بین المللی شدن شرکت‌هاست.

صاحب‌خبر -

سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در شرایط کنونی بیش از ۳ هزار  شرکت دانش بنیان در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات نفتی و گازی، فناوری ارتباطات و ... فعالیت می‌کنند.

او افزود: این شرکت های دانش بنیان در راستای ورود به بازارهای بین المللی در دو مرحله قرار دارند، اول شرکت هایی که به این بازارها ورود پیدا کردند و دوم شرکت هایی که در آستانه ورود به بازارهای جهانی هستند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: یکی از مهم ترین برنامه ها و اهداف صندوق نوآوری و شکوفایی کمک به بین المللی شدن شرکت هاست یعنی حمایت های لازم را انجام می دهیم تا این شرکت ها محصولات و خدمات خود را به کشورهای مختلف صادر کنند.

ملکی فر ادامه داد: اعزام و پذیرش هیئت های خارجی، اهدای کمک هزینه برای ورود به نمایشگاه های بین المللی و تلاش برای عضو دائمی شدن در نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی از جمله حمایت هایی است که صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای کمک به بین المللی شدن آن ها انجام می دهد.

او تصریح کرد: یکی دیگر از این اقداماتی که در راستای جهانی شدن شرکت ها انجام می شود، برگزاری همایش یکشنبه های استارتاپی است به این رویکرد که شرکت های دانش بنیان داخلی را با واردکنندگان خارجی آشنا کنیم تا بتوانند معاملات تجاری با یک دیگر انجام دهند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به سابقه یک شنبه‌های استارتاپی ابراز کرد: این جنس از همایش تاکنون ۲۱ مرتبه برگزار شده است و طی همایش‌های گذشته، شرکت‌های دانش بنیان ایرانی توانسته اند قرارداد‌های مناسبی با واردکننده‌های خارجی منعقد کنند.

انتهای پیام/

نظر شما