شناسهٔ خبر: 50873502 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار دانشگاه‌های کشور در ۲۷ آبان

حضوری شدن برخی از کلاس‌های دانشگاه صدا و سیما، ثبت نام وام دانشجویان ارشد علوم پزشکی تربیت مدرس و... از جمله مهم‌ترین اخبار دانشگاه‌های کشور در ۲۷ آبان‌ماه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار دانشگاه‌های سراسر کشور در پنجشنبه(۲۷ آبان‌ماه) را در ادامه می‌خوانید:

جزئیات آموزش حضوری در دانشگاه صدا و سیما

حجت الاسلام و المسلین علی معتمدی درباره بازگشایی دانشگاه صدا و سیما اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط کرونا در حال کنترل است، دانشگاه صدا و سیما کلاس درس دانشجویان ترم آخر مقاطع کارشناسی ارشد و کاردانی را به صورت حضوری برگزار می‌کند.چراکه این دانشجویان در ترم آخر تحصیل خود هستند و دیگر به دانشگاه بازنمی‌گردند. البته کلاس‌های درس دانشجویان مقطع کارشناسی همچنان به صورت "مجازی" تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: نظر به اینکه حضور دانشجویان در دانشگاه مغتنم است و فضای دانشگاه صدا و سیما به دلیل وسعتی که دارد، امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را دارد، خوابگاه‌ها با ظرفیت یک نفر در هر اتاق پذیرای دانشجویان هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صدا و سیما با اشاره به برگزاری جشن استقبال از نودانشجویان این دانشگاه افزود: این جشن روز گذشته برای ورودی‌های ۱۴۰۰ مقاطع کاردانی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت حضوری برگزار شد و امروز نیز مراسم اختتامیه برگزار می‌شود. از جمله برنامه‌های استقبال از نودانشجویان، حضور دانشجویان در دانشکده‌ها و یدار و آشنایی با روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌ها بود.

 وی در رابطه با فرآیند ثبت نام دانشجویان ساکن شهرستان گفت: مراحل ثبت نام دانشجویان ساکن شهرستان به صورت حضوری برگزار شده است.

مهلت ثبت‌نام وام دانشجویان علوم‌پزشکی تربیت مدرس

معاونت دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در اطلاعیه‌ای شرایط وام تحصیلی دانشجویان ارشد دانشکده پزشکی این دانشگاه را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در این اطلاعیه آمده است، وام تحصیلی به دانشجویان روزانه کارشناسی ارشد پزشکی ورودی (۹۹-۱۴۰۰) تعلق خواهد گرفت و مهلت درخواست وام و تکمیل مدارک تا ۱۰ آذرماه است.

 متقاضیان وام باید درمقطع تحصیلی قبل تسویه حساب کرده و دانشگاه مربوط در سیستم صندوق رفاه، آنان را فارغ التحصیل اعلام نموده باشد. درغیراینصورت امکان ثبت و تایید درخواست وام مقدور نخواهد بود.

تدوین برنامه چهارم دانشگاه تهران با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی

سید محمد مقیمی سرپرست دانشگاه تهران در جلسه شورای دانشگاه تهران که با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و رؤسای دانشکده‌ها، دانشکدگان، مراکز، مؤسسات و پردیس‌های دانشگاه در محل باغ نگارستان برگزار شد، از تدوین برنامه چهارم دانشگاه با نگاه به جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی خبر داد و گفت:جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی، شعار لفظی نیست و مبنای عملکردی‌مان است که هر کدام از این عناصر با راهبردهایی در برنامه چهارم دانشگاه تهران دیده خواهد شد.

سرپرست دانشگاه تهران همچنین از اعضای شورای دانشگاه دعوت کرد تا طرح‌های اولیه و پیشنهادی خود برای برنامه چهارم دانشگاه تهران را تدوین و ارائه کنند.

سرپرست دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی در نیمسال جاری تحصیلی، در دروس نظری دارای آموزش حضوری نخواهند بود و درباره وضعیت آموزش آنها برای نیمسال آینده نیز در فرصت باقی‌مانده تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود.

مقیمی تاکید کرد: اعضای هیئت علمی لازم است به صورت حضوری در دانشگاه به آموزش و پژوهش بپردازند، دفاع پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها هم به صورت حضوری انجام شود و دانشجویانی که دارای کلاس‌های آزمایشگاهی هستند بر اساس ضوابط پیش‌بینی‌شده عمل کنند.

وی درباره وضعیت آموزش عالی در پساکرونا نیز اظهار کرد: لازم است تا مجموعه تجربه‌های اعضای هیئت علمی در دوران کرونا، اعم از کاستی‌ها و همچنین فرصت‌های ایجادشده یا پیش رو در زمینه آموزش مجازی مستند شوند. هر چند آموزش حضوری بالاخره باید فعال شود ولی نقش آموزش مجازی و الکترونیکی نیز در پساکرونا توسعه پیدا خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه تهران از ایجاد کمیته تحول و ارتقای علوم انسانی در دانشگاه تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بازنگری سرفصل‌های دروس رشته‌ها متناسب با نیازهای روز از اقدامات اساسی است که باید سامان دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما