شناسهٔ خبر: 50863620 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رونالدو ستاره تمام نشدنی دنیای فوتبال

در دنیای فوتبال کمتر فوتبالیستی به اندازه کریستیانو رونالدو توانسته است همیشه در اوج باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،کریستیانو رونالدو، بازیکن ۳۶ ساله پرتغالی تیم فوتبال منچستر یونایتد همچنان در مستطیل سبز می‌درخشد و باید به زندگی حرفه‌ای او وارد شده تا متوجه شویم این فوتبالیست چگونه توانسته است مثل دوران جوانیش همچنان در ترکیب تیم باشگاهی و ملی اش تاثیر گذار باشد.

او در تیم‌های اسپورتینگ لیسبون، منچستر یونایتد، رئال مادرید و یوونتوس بازی کرده است و در همه‌ی این تیم‌ها بدون شک یکی از تاثیرگذار‌ترین بازیکنان به شمار رفته است و هر سرمربی در جهان فوتبال آرزوی حضور رونالدو در تیمش را داشته و دارد. او در کنار افتخارات پر شمار تیمی تاکنون ۵ بار نیز توپ طلا را به دست آورده است.

رونالدو در سال ۲۰۰۳ پس از جدا شدن دیوید بکهام از منچستر و پیوستنش به رئال مادرید با رقم ۱۲ میلیون پوند از اسپورتینگ لیسبون به شیاطین سرخ پیوست و سر الکس فرگوسن سرمربی وقت منچستر یونایتد پیراهن افسانه‌ای شماره ۷ که بسیاری از بزرگانی این تیم بر تن کرده بودند را را به رونالدو داد و این موضوع نشان می‌داد که فرگی از آینده درخشان او کاملا آگاه است. رونالدو اولین گلش برای منچستر در لیگ برتر جزیره را به پورتسموث زد و دوران حضورش در یونایتد موفق شد در ۱۹۶ بازی ۸۴ بار منچستر گلزنی کند. رونالدو در ۶ سال حضورش در منچستر با این تیم موفق شد، سه فصل متوالی لیگ برتر جزیره را تصاحب کند و همچنین او در سال ۲۰۰۸ همراه با شیاطین سرخ توانستند در یک فینال دراماتیک در ضربات پنالتی چلسی را شکست بدهند و فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد.

رونالدو پس از چند سال که مورد توجه مدیران رئال مادرید قرار گرفته بود بالاخره در تابستان سال ۲۰۰۹ با رقم ۹۴ میلیون یورو که رکورد نقل و انتقالات دنیای فوتبال را شکسته بود به رئال مادرید پیوست. در مراسم استقبال از رونالدو بیش از ۸۰ هزار هوادار مادریدی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو حضور داشتند تا فلورنتینو پرز مدیر کهکشانی‌ها که پس از چند سال دوباره سکان مدیریت رئال را برعهده گرفته بود از هواداران این تیم نمره قبولی بگیرد.

رونالدو در سال‌های اول حضورش در مادرید با این تیم چندان موفق نبود، اما در سال ۲۰۱۴ پس از ۵ سال حضور در این تیم با هدایت کارلو آنچلوتی کارکشته در یک فینال دراماتیک موفق شدند، اتلتیکو مادرید را در وقت‌های اضافه بازی با نتیجه ۴ بر یک شکست دهند تا پس از ۱۲ سال رئال مادرید قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا شود. او سه بار متوالی دیگر نیز در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۷، ۲۰۱۶ نیز با کهکشانی ها لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد و نقش او در این موفقیت‌ها بدون تردید بی بدیل بوده است.

رونالدو در سال ۲۰۱۸ در یک تصمیم غیر منتظره رئال مادرید را ترک کرد و راهی یوونتوس شد تا با این تیم نیز افتخارات گذشته اش با منچستر یونایتد و رئال مادرید را تکرار کند و در سال سال ۲۱۰۹ و ۲۰۲۰ نیز با این سری آ را فتح کرد، اما با بانوی پیر در لیگ قهرمانان اروپا موفق نبود و در سال ۲۰۲۱ نیز هیچی جامی را با یووه کسب نکرد. رونالدو در حالی که زمزمه‌های مبنی بر پیوستنش به منچستر سیتی وجود داشت و حتی تعدادی از طرفداران افراطی شیاطین سرخ نیز در پی این خبر اقدام به آتش زدن پیراهن او کردند، اما او تصمیمش مبنی بر جدایی از یووه را گرفته بود و با موافقت سولسشیر سرمربی منچستر به تیم سابقش که در جدول لیگ برتر اوضاع نابه سامانی داشت، پیوست تا تلاش کند شیاطین سرخ به جایگاه قبلی اش برگردد.

کاپیتان تیم ملی پرتغال در سال‌های اخیر نیز برای کشورش در رقابت‌های ملی مثمر ثمر بوده است و حتی موفق شد، رکورد تعداد گل‌های ملی علی دایی مل پوش یابق ایرانی با ۱۰۹ گل را بشکند تا در سن ۳۶ سالگی نشان دهد می‌تواند تا چندین سال دیگر نیز در فوتبال حرفه‌ای به بازی‌های درخشانش ادامه دهد. او همچنین در کنار این رکورد خارق العاده تاکنون موفق شده است ۵ بار نیز توپ طلا را در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۶، ۲۰۱۴، ۲۰۱۳، ۲۰۰۸ را کسب کند و در سال های اخیر بر سر این جایزه رقابت تنگانگی با لیونل مسی ستاره آرژانتینی داشته است.

رونالدو زندگی کاملا حرفه‌ای دارد او در مسابقات یورو ۲۰۲۰ در اقدامی قابل توجه نوشابه‌های یک شرکت مشهور جهان را از میز نشست خبری کنار گذاشت و به حاضران گفت به جای نوشابه از آب استفاده کنید که این اقدام او واکنش زیادی در بین علاقمندان دنیای فوتبال داشت و نشان می‌داد که او تغذیه کاملا سالمی دارد که در سال سن ۳۶ سالگی نیز همچنان در دوران اوج به سر می‌برد.

پاتریس اورا، بازیکن سابق تیم فوتبال منچستریونایتد درباره خصوصیات فردی رونالدو گفت: رونالدو انسانی بسیار بخشنده و مهربانی است، اما بعضی از مردم این خصوصیات او را نمی‌بینند. من هیچ وقت علاقمند نیستم که با او ناهار بخورم چرا که من دوست دارم گوشت مرغ بخورم، در حالی که رونالدو فقط سالاد استفاده می‌کند و تنها نوشیدنی که او استفاده می‌کند نیز آب است. او همیشه پس از پایان تمرین تیم نیز در زمین می‌ماند و تمرینات سنگینی انجام را می‌داد.

جورجیو بارون، سرآشپز ایتالیایی سابق رونالدو نیز در مورد تغذیه او بیان کرد: راز رژیم غذایی رونالدو در غذا‌های گران قیمت نیست، بلکه در سالم بودن نهفته است. من برای او غذا‌های ارگانیک مثل ماهی، مرغ، گوشت گوساله، تخم مرغ، آووکادو، روغن نارگیل و برنج قهوه‌ای درست می‌کردم، همچنین او سعی می‌کرد غذا‌هایی پروتئینی را بیشتر مصرف کند و غذا‌های دارای قند، چربی و کربوهیدرات را استفاده نکند. همه این موارد نشان می‌دهد که رونالدو بیش از همه بازیکنان تمرین می‌کند و به تغذیه خود نیز توجه بسیاری دارد.

ستاره پرتغالی علاقه زیادی نیز به خودرو دارد و برآورد می‌شود خودرو بوگاتی او در حدود ۸/۵ میلیون پوند ارزش دارد که در جای خود رقم قابل توجه‌ای است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما