شناسهٔ خبر: 50861722 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

هفته پنجم لیگ برتر امروز و فردا برگزار می‌شود

جنگ 6 تیم برای صدرنشینی

صاحب‌خبر -
حامد جیرودی/ هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، امروز و فردا با انجام 8 مسابقه برگزار می‌شود که در آن 6 تیم برای صدرنشینی با هم رقابت می‌کنند. دیدارهای امروز از ساعت 15 با 2 بازی همزمان آغاز می‌شود که در یکی از آنها، آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک، میزبان نفت مسجدسلیمان است. شاگردان رسول خطیبی یکی از تیم‌های بدون باخت این فصل هستند که تاکنون گلی هم دریافت نکرده‌اند. آلومینیوم که در بازی قبلش برابر مس به تساوی بدون گل رسید، با 8 امتیاز پنجم است اما در مقابل شاگردان فراز کمالوند هم که در بازی هفته چهارم‌شان برابر فولاد به تساوی بدون گل رسیدند، با 5 امتیاز هشتم هستند. در دیگر بازی همزمان، شهرخودرو در حالی در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد پذیرای ذوب آهن است که اصفهانی‌ها به اینکه بازی در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار نمی‌شود، انتقاد دارند. اما شاگردان اکبر میثاقیان در شرایطی به میدان می‌روند که با شکست 2-0 برابر هوادار، با یک امتیاز و بدون گل زده در رده آخر جدول هستند. این در حالی است که شاگردان مهدی تارتار، 6 امتیازی هستند و در رده هفتم قرار دارند. در آخرین بازی امروز هم صنعت نفت و گل‌گهر از ساعت 18 در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم می‌روند. شاگردان علیرضا منصوریان در بازی قبل‌شان مقابل نساجی 2-0 به پیروزی رسیدند تا اولین بردشان را جشن بگیرند و با 3 امتیاز در رده چهاردهم هستند. آنها حالا باید برابر گل‌گهری قرار بگیرند که بدون امیر قلعه‌نویی محروم، برابر پرسپولیس هم به تساوی 1-1 رسید و حالا با 8 امتیاز و قرار داشتن در جایگاه چهارم، به صدر جدول می‌اندیشد.
 پرسپولیس امیدوار به بازگشت
بازی‌های هفته پنجم، جمعه با 5 مسابقه ادامه می‌یابد که از ساعت 16 مس در ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه پذیرای پرسپولیس است. شاگردان محمد ربیعی که در این فصل هنوز بردی کسب نکرده‌اند، با یک بازی کمتر در رده پانزدهم قرار دارند و می‌خواهند اولین بردشان را تجربه کنند اما باید مقابل پرسپولیسی قرار بگیرند که می‌خواهد به ناکامی‌های خود خاتمه دهد. شاگردان یحیی گل‌محمدی پس از باخت به آلومینیوم، برابر گل گهر نیز با تساوی متوقف شدند و حالا در پی این هستند تا با پیروزی مقابل رفسنجانی‌ها دوباره در مسیر برد قرار بگیرند. مشکلی که سرخپوشان با آن دست به گریبان هستند، خستگی ملی‌پوشان این تیم بخصوص وحید امیری است. سرمربی پرسپولیس در بازی قبل تیمش سیستم 3 دفاعه را آزمایش کرد که در نیمه دوم آن را تغییر داد و حالا باید دید در شرایطی که سید جلال حسینی هم آسیب دیده و بازی کردنش در ابهام است، گل‌محمدی چه تصمیماتی می‌گیرد. به هر حال آنچه مشخص است، این که پرسپولیس که با 7 امتیاز در رده ششم است، می‌داند برای ماندن در جمع مدعیان، باید در این مسابقه به پیروزی برسد تا کارش سخت‌تر نشود.
 استقلال – نساجی با قضاوت فغانی
دیگر بازی جذاب این هفته را استقلال و نساجی از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم برگزار می‌کنند. دیداری که علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال ایران که به تهران آمده، آن را قضاوت خواهد کرد. آبی‌پوشان پس از شروع رویایی و کسب 3 پیروزی پیاپی، مقابل فجرسپاسی با تساوی متوقف شدند ولی نتایج به گونه‌ای رقم خورد که شاگردان فرهاد مجیدی با 10 امتیاز در صدر باقی ماندند. اما در مقابل، سرخپوشان قائمشهری شرایط ایده آلی ندارند. چرا که در 3 بازی قبلی شان به پیروزی نرسیده اند و با 4 امتیاز در رده دهم هستند. این در حالی است که ساکت الهامی سرمربی این تیم هم با محرومیتی 6 جلسه‌ای مواجه شده. ضمن اینکه نساجی در بازی با استقلال، مسعود شجاعی و محمد قربانی را به دلیل اخراج در بازی با صنعت نفت ندارد. اما در مقابل استقلال ستاره‌های آماده‌ای چون کوین یامگا را دارد و امیدوار است با گلزنی او به موفقیت برسد.
 تراکتور و فولاد با مربیان جدید
در دیگر دیدارهای جمعه، پیکان و فجر سپاسی از ساعت 15 در ورزشگاه انقلاب کرج مقابل هم قرار می‌گیرند. شاگردان مجتبی حسینی با پیروزی 1-0 در دیدار معوقه شان برابر ذوب آهن، 10 امتیازی شدند و با شرایط کاملاً مشابهی با استقلال، در رده دوم قرار دارند. این در شرایطی است که شاگردان علی اصغر کلانتری پس از تساوی 1-1 با استقلال، 4 امتیازی شدند و در رده نهم ایستاده‌اند. از ساعت 17 فولاد و هوادار در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز با هم دیدار می‌کنند. سرخپوشان اهوازی که با 4 امتیاز یازدهم هستند، پس از تساوی با نفت مسجدسلیمان دست به تغییر نیمکت خود زدند و با برکناری عبدالله ویسی، دوباره جواد نکونام را به عنوان سرمربی شان انتخاب کردند. در مقابل شاگردان رضا عنایتی هم که پس از 3 باخت به اولین بردشان رسیدند، با 3 امتیاز سیزدهم هستند. در ساعت 18 نیز سپاهان و تراکتور یکی از بازی‌های حساس هفته را در ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌کنند. شاگردان محرم نویدکیا در هفته چهارم 1-0 مغلوب ذوب آهن شدند تا اولین باخت‌شان را تجربه کنند و با 9 امتیاز در رده سوم هستند. در مقابل، تراکتور هم که پس از باخت 2-1 برابر پیکان با 3 امتیاز در رده دوازدهم است، پس از استعفای فیروز کریمی، زوانمیر سولدو بازیکن سابق کرواسی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده و باید دید او که وحید فاضلی هم به عنوان دستیارش انتخاب شده، چه نتایجی روی نیمکت پرشورها می‌گیرد.

نظر شما