شناسهٔ خبر: 50784639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

کارگر:

سیره امام حسن عسکری(ع) تبیین ابعاد گسترده تمدن مهدویت است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان گفت: آنچه که امروز از سیره حضرت امام حسن عسکری(ع) بیش از همه نیاز داریم، شناخت کامل مهدویت و تبیین ابعاد گسترده تمدن مهدویت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از زرقان، حجت‌الاسلام حسین کارگر در مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) مانند اجداد بزرگوار خویش کوشش می‌کرد احیاگر سیره و سنت خدا و رسول او باشد. سیره عملی این بزرگوار نشانگر تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر این امام همام در راستای برپایی و دستیابی به این هدف مهم است.

وی با بیان اینکه سیره و سنت امام حسن عسکری(ع) همراه با حکمت و تدبر بود، افزود: ارتباط شیعیان با امام بسیار مشکل بود و با این سختی‌ها زمینه‌ساز غیبت امام عصر(عج) را فراهم می‌کردند تا در این زمان مردم به عدم حضور امام عادت کنند و بی‌آنکه حضرت را ببینند، اعتقاد داشته باشند و ایمان بیاوردند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان ادامه داد: آنچه که امروز ما از سیره حضرت امام حسن عسکری(ع) بیش از همه نیاز داریم؛ ولی‌شناسی در سایه انتظار فرج و شناخت کامل مهدویت و تبیین ابعاد گسترده تمدن مهدویت است.

کارگر اضافه کرد: سیره حضرت امام عسکری(ع) خدمت و محبت به مردم را به‌خوبی تبیین کرده است، حضرت می‌فرمایند در امور دنیایی بهترین اعمال دو عمل است، نخست ایمان به خداوند و دوم خدمت به مردم. ایشان این دو رکن را برای زندگی یک انسان مؤمن تعیین می‌فرمایند و همگی باید تلاش کنیم در زمره شیعیان واقعی آن حضرت باشیم.

به گزارش آنا، مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) همراه با سخنرانی، مولودخوانی و پخت نذری به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان در مسجد دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/

نظر شما