شناسهٔ خبر: 50712582 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شیخ نعیم قاسم: عربستان از دخالت در امور داخلی لبنان دست بردارد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان از عربستان خواست از دخالت در امور داخلی لبنان دست بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: لبنان مقاوم کشوری مستقل است و به هیچ کسی وابستگی ندارد.

وی افزود: چند روزی با روز شهید فاصله داریم، این روز، نماد مقاومت است که در مقایسه با سایر مقاومت ها، عالی‌ترین عملکرد را داشت. مقاومت، اقتدار اسرائیل را در هم شکست و چهره منطقه را تغییر داد و دنیای استکبار را سردرگم کرد و موجب شد از تسلیحات بیشتری علیه ما استفاده کند. مقاومت در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ و جنگ ۲۰۱۱ سوریه مانع طرح خاورمیانه جدید شد.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به بحران کنونی با عربستان ضمن تاکید بر اینکه عربستان سعودی مشکل را آغاز کرده است، گفت: ما هیچ خواسته‌ای از آن نداریم جز اینکه از دخالت در امور داخلی ما دست بردارد.

وی در خصوص وقایع الطیونه گفت: حزب الله و جنبش امل با برخورد عاقلانه با این قتل ها، مانع از رانده شدن کشور به سمت مسیری مبهم شدند. وی خواستار عدالت قضایی و بی طرفی و شفافیت به دور از فشار‌ها شد.

شیخ نعیم قاسم در خصوص انتخابات پیش رو در لبنان خاطرنشان کرد: اخیراً عده‌ای در لبنان از خواب بیدار شده‌اند و حزب‌الله را هدف قرار داده‌اند تا قبل از انتخابات، پولی به دست بیاورند. اما فایده‌ای ندارد.

شیخ قاسم بار دیگر تاکید کرد: حزب الله حامی برگزاری انتخابات در زمان مقرر آن است. وی گفت: ما خواسته و گزینه‌های مردم را می‌پذیریم.

وی در انتهای اظهاراتش از کسانی که از سفارت آمریکا پول می‌گیرند تا از آن در انتخابات استفاده کنند، انتقاد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما