شناسهٔ خبر: 5070079 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در آستانه مسابقات جهانی روسیه

بیژن مقانلو: در هر 8 وزن شانس مدال داریم

بیژن مقانلو معتقد است که ملی‌پوشان تکواندو شانس کسب مدال را در هر 8 وزن دارند.

صاحب‌خبر -

بیژن مقانلو معتقد است که ملی‌پوشان تکواندو شانس کسب مدال را در هر 8 وزن دارند.

به گزارش ایسنا، مسابقه‌های جهانی روسیه از روز سه‌شنبه 22 اردیبهشت با حضور 875 ورزشکار از 136 کشور آغاز می شود. این مسابقه‌ها که گرید 12 دارد تا 28 اردیبهشت ماه در شهر چیلابنیسک و در سالن تراکتور ادامه پیدا می‌کند.

به نفر اول این مسابقه‌ها 120 ، نفر دوم 72 ، نفر سوم 43.20 در راه کسب سهمیه امتیاز تعلق می‌گیرد. محمد کاظمی، فرزان عاشورزاده، ابوالفضل یعقوبی، علیرضا نصرآزادانی، مهدی خدابخشی، امید عمیدی و سجاد مردانی 8 نماینده ایران در مسابقه‌های جهانی هستند. بیژن مقانلو به عنوان سرمربی و مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی و غلامحسن ذوالقدری به عنوان سرپرست و مدیر تیم‌های ملی تیم را همراهی می‌کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو درخصوص آمادگی ملی‌پوشان برای شرکت در مسابقه‌های جهانی روسیه گفت: مسابقه‌های جهانی که گرید 12 دارد از سطح بالایی برخوردار است. تمام کشورها برای کسب 120 امتیاز مسابقه‌ها تلاش می‌کنند. با توجه به اهمیت و سنگینی مسابقه‌ها فشار تمرینی ما زیاد بود. اردوها را چند ماهی است آغاز کردیم البته در طی این مدت تکواندوکاران در تورنمنت‌ها و مسابقه‌های متعددی شرکت کردند و در این تورنمنت‌ها تجربه‌های زیادی کسب کردند سال 93 برای تیم سخت اما خوب گذشت. برای سال 94 هم می‌خواهیم با قهرمانی جهان شروع طوفانی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: میانگین سنی تیم ما پایین است. اما تمام بازیکنان جوان تیم هم تجربه کافی دارند. تیم تلفیقی از جوان‌ها و باتجربه‌هاست. درخصوص انتخاب نفرات در هر وزن سعی کردیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم و حق کسی را ضایع نکنیم. تیم در بالاترین سطح آمادگی به مسابقه‌های جهانی اعزام شد. بازیکنان از نظر روحی و فیزیکی آماده هستند تا بتوانند قهرمانی جهان را برای تکواندو ایران تکرار کنند.

مقانلو ادامه داد: ملی‌پوشان با توجه به زحماتی که کشیده‌اند لیاقت قهرمانی را دارند. انگیزه همه بازیکنان بالاست. یک همدلی و اتحاد خاصی در میان ملی‌پوشان هست که مطمئنا روی نتیجه آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود. من و مربیان تیم سعی کردیم رابطه دوستانه‌ای با ملی‌پوشان داشته باشیم و بدون هر حاشیه و استرسی اردوها را برگزار کنیم.

مقانلو در پاسخ به این سوال که امید کسب مدال طلا را در کدام یک از اوزان دارید، گفت: من به تمام وزن‌ها امیدوارم. نمی‌شود پیش‌بینی کرد که چه وزنی مدال طلا می‌گیرد. اما در 8 وزن هم شانس کسب مدال را داریم. به بازیکنانم ایمان دارم که می‌توانند سکوی قهرمانی را از آن خود کنند. امیدوارم با کسب امتیازات مسابقه‌های جهانی تکواندوکاران بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند و حاشیه امنیت را حفظ کنند. قصد داریم در هر وزن المپیکی 2 نماینده در 6 نفر اول رنکینگ داشته باشیم تا با توجه به مصدومیت‌ها احتمالی بتوانیم جایگزین داشته باشیم.

وی افزود: ملی‌پوشانی که شانس حضور در مسابقه‌های جهانی را از دست داده‌اند باید امیدوار باشند که در تورنمنت‌ها و مسابقه‌های گرندپری شانس کسب امتیاز را خواهند داشت. مسابقه‌های جهانی هم مثل دیگر مسابقه‌ها است اما به دلیل امتیاز بالا و حضور تعداد زیادی از ورزشکاران مسابقه‌ها سنگین می‌شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو درخصوص تیم ملی بانوان گفت: تمرین ملی‌پوشان دختر را ندیده‌ام و نمی‌توانم نظری بدهم. اما آن طور که شنیده‌ام و نتایج آن را تا حدی دنبال می‌کنم به عنوان یک کارشناس تکواندو فکر می‌کنم که بانوان بتوانند اولین مدال ایران را در تاریخ مسابقه‌های جهانی بگیرند.

مقانلو در پایان اذعان کرد: از مردم می‌خواهم برای تیم ما دعا کنند. این تیم شانس قهرمانی زیادی دارد. مهم‌ترین رقبای ما کره جنوبی و اسپانیا و روسیه هستند که فکر می‌کنم بتوانیم رقبا را پشت سر بگذاریم و قهرمان مسابقه‌ها شویم.

انتهای پیام

نظر شما