شناسهٔ خبر: 50585643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- ریزش منزل مسکونی ۲ طبقه، کمک خیران به بیمارستان امام خمینی (ره)، برگزاری کلاس های آموزشی "مکرومه بافی" در مهاباد، نجات جان مادر باردار شاهین‌دژی و کشته شدن یک نفر و مصدومیت سه نفر دیگر براثر سقوط بالابر در میاندوآب از جمله اخبار کوتاه جنوب آذربایجان‌غربی است.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان مهاباد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک ساختمان مسکونی ۲ طبقه واقع در انتهای محله کوی دانشگاه (مجبورآباد) این شهرستان تخریب و بیش از ۸۰ درصد آن فروریخت.

رحمان احمدی با بیان اینکه نیروهای این سازمان برای ایمن‌سازی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، افزود: این حادثه به دلیل اینکه ساکنان در منزل حضور نداشتند تلفات جانی نداشته اما ساختمان آن تخریب شده است.

وی اظهار داشت: علت این تخریب بدون دلیل در دست بررسی است اما به نظر می‌رسد که نبود کیفیت سازه و بارش باران موجب سست شدن پی‌های این ساختمان و ریزش آن شده است.

احمدی اضافه کرد: در جوار این منزل مسکونی نیز یک زمین با عمق یک متر خاکبرداری شده است که تحقیقات تکمیلی برای علت دقیق این حادثه ادامه دارد.

اهدای ۶۰ میلیون ریال به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: خانواده "محمد امین حکیمی" برای باقیات صالحات پدر خود مبلغ ۶۰ میلیون ریال به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان اهدا کردند.

بهاالدین حسینی اضافه کرد: با استفاده از این مبلغ اهدایی سه دستگاه ویلچر که جزو لوازم مورد نیاز بیمارستان بود، خریداری و تحویل اورژانس داده شد.

وی اظهار داشت: خیران به عنوان بازوان توانمند حوزه سلامت همیشه همراه و همیار این حوزه بوده و در هر زمان راهگشای مشکلات بیمارستان هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از این عمل خداپسندانه و خیرخواهانه شهروندان مهابادی که در عرصه سلامت با گشاده دستی و سخاوتمندی این مرکز را یاری و همیاری کرده اند قدردانی کرد.

حسینی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا خیران مهابادی با تامین بخشی از هزینه تجهیزات پزشکی خدمات و همکاری مطلوبی با مجموعه سلامت شهرستان داشته اند.

راه‌اندازی کارگاه "مکرومه‌بافی" در مهاباد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: نام‌نویسی نخستین دوره کارگاه آموزشی "مکرومه‌بافی" در راستای حمایت از تولیدات داخلی در این شهرستان آغاز شده است.

ایوب حاجی زاده با بیان اینکه ظرفیت این کلاس محدود است، اضافه کرد: علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به این اداره واقع در خیابان ساحلی نرسیده به پل حکمت مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در انتهای این کارگاه مدرک معتبر نیز به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد، تاکید کرد: اداره میراث فرهنگی برای احیای رشته‌های قدیمی و منسوخ شده حوزه صنایع دستی کلاس‌های آموزشی مختلفی را برگزار می‌کند.

مهاباد از شهرهای برجسته در زمینه صنایع دستی در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و دستان هنرمندان شهروندان این منطقه از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

به گزارش ایرنا، "مکرومه بافی" از صنایع و هنرهای دستی جدید است که با مواد متفاوت و با ابتکار بافنده و هنر هنرمند بافته می‌شود؛ این هنر دستی در بافت لباس‌ها و رومیزی ها از گذشته مرسوم بوده و امروزه به شکلی مدرن تر در قسمت های مختلف دکوراسیون کاربرد دارد و جزئی از گرایش‌های روز برای دکوراسیون محسوب می‌شود.

مادر باردار با تلاش راهداران شاهین‌دژی از مرگ نجات یافت

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: یک مادر باردار اهل روستای "عثمان اولن" از توابع بخش مرکزی شاهین‌دژ با همکاری نیروهای فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ از مرگ نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد.

اسماعیل فرحناک بیان کرد: در پی تماس فوریت های پزشکی و اعلام وضعیت جسمانی این مادر باردار، یک اکیپ پزشکی با یک‌دستگاه آمبولانس به این روستا اعزام شد.

اسماعیل فرحناک با بیان اینکه با تلاش سه ساعته نیروهای راهداری و اکیپ پزشکی مادر باردار به بیمارستان شهید راثی منتقل شد، اظهار داشت: خوشبختانه با انتقال به موقع، این مادر باردار وی با موفقیت زایمان خود را در بیمارستان انجام داده و هم‌اکنون حال مادر و نوزاد مساعد گزارش شده‌است.

روستای "عثمان اولن" در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در بخش مرکزی شاهین‌دژ واقع شده‌است و بیش از ۴۵ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد.

شهرستان شاهین‌دژ با بیش از ۹۸ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌غربی و ۲۲۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. 

سقوط بالابر در میاندوآب یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب‌ گفت: براثر سقوط بالابر در یک ساختمان در حال احداث در این شهر یک مرد ۳۵ ساله جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر نیز  مصدوم شدند.

رحیم ناظم فامیان اظهار داشت: این حادثه ظهر امروز، پنجشنبه در کوچه پرورش خیابان شهدای اسن شهر روی داده بود که از طریق سامانه ۱۲۵ به اطلاع ماموران این سازمان رسید.

وی افزود: ماموران ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی میاندوآب‌ بلافاصله با تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: حادثه در این مکان زمانی روی داده بود که چهار کارگر در حال جابجا کردن مصالح ساختمانی به وسیله بالابر بودند که سقوط ناگهانی بالابر در داخل چاهک آسانسور موجب شد یکی از این کارگران جان خود را از دست بدهد.

فامیان با بیان اینکه تلاش امدادگران سازمان آتش‌نشانی برای احیای این فرد نتیجه بخش نبود اظهار داشت: در این حادثه فرد فوت شده تحویل مراجع انتظامی داده شد و مصدوم شدگان برای مداوا به بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) انتقال یافتند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب‌ با بیان اینکه حال یکی از مصدومان نیز وخیم گزارش شده‌است، گفت: علت این حادثه بی‌احتیاطی در عدم استفاده از کلاه ایمنی، حمل غیراصولی مصالح و بیشتر از ظرفیت بالابر بوده است.

نظر شما