شناسهٔ خبر: 50578065 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمریکا کارخانه تولید دیکتاتور‌های عالم است

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا کارخانه تولید دیکتاتور‌های همه عالم بوده است، گفت: آمریکا ۷۵۰ پایگاه نظامی در جهان دارد تا سیطره سیاسی خود را در جهان ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرلشکر حسین سلامی در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی افزود: هر کدام از این پایگاه‌ها با دایره‌ای از یک تاثیر سیاسی تلاش کرده است تا سیطره سیاسی فراگیری در جهان ایجاد کند.
وی ادامه داد: امریکا کارخانه تولید دیکتاتور‌های همه عالم بوده است، از فردیناند مارکوس در فیلیپین، پینوشه، جعفر نمیری در سودان و فرعون‌های مصر و شاه ایران و سلاطین حاکم بر بسیاری از کشور‌های عربی و حتی در امریکای لاتین پرورش داده و جغرافیای عالم مملو از این دیکتاتورهاست و در واقع همه این دیکتاتور‌ها از رحم دموکراسی امریکا پا به عرصه وجود گذاشته اند و او که مجسمه آزادی دارد بیشترین اختناق و خفقان و به دارکشیدن آزادیخواهان عالم را داشته است.

<div id="video-display-embed-code_7202919"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3267230/7202919?width=500&height=300"></script></div>


سردار سلامی گفت: همچنین تولید و تکثیر دستگاه‌های شکنجه و ارسال آن به همه دیکتاتور‌ها و آموزش فنون شکنجه برای به بندکشیدن حقیقت جویان و عدالتخواهان و آزادیخواهان عالم در کارنامه امریکایی هاست.
وی افزود: امریکا تنها قدرتی است که دو بار از سلاح هسته‌ای علیه یک ملت در ۶ و ۸ اوت سال ۱۹۴۵ در شهر‌های نازاکایی و هیروشیما استفاده کرد که در یک چشم برهم زدن صد هزار انسان را خاکستر کرد.
فرمانده سپاه پاسداران گفت: امریکا در ایران با کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رژیم شاهنشاهی را مستقر و آزادیخواهی، مشروطه خواهی و همه این مفاهیم را از جغرافیای سیاسی ایران حذف کرد.
سرلشکر سلامی گفت: بهترین و بزرگترین لقبی که به شاه ایران داد و مایه ننگ است "ژاندارم منطقه" بود و او از ایران به عنوان یکی از ستون‌های استراتژی تسلط منطقه‌ای امریکا بر غرب آسیا به نام سیاست ستون‌های دوگانه استفاده کرد.
وی افزود: امریکا هویت فرهنگ ملت ایران را زدود و مجد و عظمت ایران و اسلام را مورد هدف قرار داد و ثروت‌های مادی و معنوی این ملت و سایر ملت‌های مسلمان را به یغما برد.
سرلشکر سلامی گفت: استکبار زاییده تصاحب و غصب ثروت و هویت و فرهنگ ملت‌های دیگر از جمله ملت‌های مسلمان است.
وی افزود: در منطق سیاسی امریکا هر کسی بر جهان اسلام مسلط باشد، می‌تواند بر کل عالم تسلط یابد و در واقع اینجا سکوی پرتاب امریکا به تراز قدرت‌های جهانی تبدیل شده بود.

بیش از ۸ میلیون کشته، محصول جنگ‌های مستقیم آمریکاست

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۸ میلیون کشته محصول جنگ‌های مستقیم امریکاست و این به جز جنگ‌های نیابتی امریکا بوده که صحنه گردان و عقبه سیاسی آن‌ها بوده است.
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در ادامه مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، افزود: امروز برای ملت ایران روز پیروزی بزرگ و غلبه بر بزرگترین امپراتوری تاریخ بشر یعنی امریکاست.
وی گفت: ۱۳ آبان ۱۳۵۸ در آن هنگام که امریکا در اوج قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی خود به سر می‌برد و هنوز ملت ایران در آغاز یک انقلاب شکوهمند بود و سازه‌های عظیم قدرت خویش را ایجاد نکرده بود؛ انقلابی بزرگتر در متن و بطن آن انقلاب باشکوه و اسلامی به رهبری امام راحل عظیم الشان شکل گرفت که خورشید اسلام را بر سپهر عالم تابانید.
سرلشکر سلامی افزود: این شجاعت و ایستادگی در فضای آن روز جهان یکی از شگفت انگیزترین واقعه تاریخی هم برای جهان و هم برای ملت عزیز ایران است.
وی گفت: ما با امریکایی درگیر شده بودیم که تاریخ عالم و جغرافیای جهان در نقطه به نقطه آن از تجاوزگری ها، مداخلات تهاجمی و از اشغال‌ها و کودتا‌ها و از مسلط‌تر کردن دیکتاتور‌ها به دست امریکا رنج می‌برد.
فرمانده سپاه پاسداران افزود: اگر فهرست جنگ‌هایی را که امریکا از یکصد سال به این طرف در اقصی نقاط عالم براه انداخته است برشماریم بیش از ۴۰ جنگ بزرگ در ۴۰ نقطه جهان محصول سیاست امریکاست و او علیه اروپا، کشور‌های اروپایی، آفریقایی، امریکای جنوبی، خاورمیانه، شرق دور، روسیه و ... در همه جا جنگیده است.
سرلشکر سلامی افزود: بیش از ۲۰۰ مداخله در امور داخلی کشور‌ها در حد کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ نظامی، فتنه‌های داخلی، همه و همه محصول سیاست یک ابرقدرتی است که در طول تاریخ حیات سیاسی خود اراده کرده بود با گسترش قدرت نظامی اهداف سیاسی خود را دنبال کند.

آمریکایی‌ها هنوز عبرت نگرفتند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امریکایی‌ها عادت کرده اند مدام از ملت ایران شکست بخورند، اما هنوز از این شکست‌ها درس عبرت نگرفته اند.
سردار سرلشکر سلامی در ادامه سخنان خود در مراسم ملی مبارزه با استکبار جهانی با اشاره به اینکه در منطق سیاسی امریکا هر کسی بر جهان اسلام مسلط باشد می‌تواند بر کل عالم تسلط یابد، افزود: اینجا سکوی پرتاب امریکا به تراز قدرت جهانی تبدیل شده بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نقشه سیاسی ایران بود که در متن و در نقشه جغرافیای سیاسی امریکا دیده می‌شد.
سردار سرلشکر سلامی افزود: یک ایران وابسته، فقیر، فاقد آزادی، بدون مردم سالاری بعنوان نایب منطقه‌ای امریکا و ایالت پنجاه و یکم عمل می‌کرد.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران این فضای سلطه سیاسی را بهم ریخت، یک غلبه بی نظیر و شگفت انگیز بر سیاست امریکا اتفاق افتاد و نظم ساخته امریکا که تلاش کرده بود بر نیمی از جغرافیای سیاره زمین مسلط شود در هم شکست.
سردار سرلشکر سلامی افزود: این آغاز راه بود و همانگونه که امام فرمود این آغاز یک جهاد بزرگ از سوی ملت بزرگ ایران بود تا مجد و عظمت از دست رفته این ملت دوباره با یک انقلاب بزرگ بازیابی شود.
وی گفت: ضربه‌ای که امریکا خورده بود بسیار سخت و هراسان بود، زیرا او تصور می‌کرد منطق سیاسی انقلاب به سرعت فضای تنفسی سیاسی جهان اسلام را در هم می‌نوردد و به همین خاطر همه قوای خود را بسیج کرد و مداخلات او ادامه یافت و تحمیل یک جنگ بزرگ هشت ساله که عقبه سیاسی و مدیریت سیاسی آن به دست امریکا بود محصول واکنش سازمان یافته و برنامه ریزی شده و خطرناک و در عین حال حرکت جهانی امریکا علیه ملت ایران بود.
سرلشکر سلامی ادامه داد: ایران بزرگ سیاست رهبران پی در پی امریکا را شکست و کارتر را از انتخاب مجدد ساقط کرد.
وی افزود: وقتی که جاسوس خانه امریکا به وسیله دانشجویان مسلمان فرمان پیرو خط امام در ۴۲ سال پیش و در چنین روزی فتح شد، این یورش جوانان به قلب سیاسی امریکا در منطقه جهان اسلام و نویدبخش آغاز فرسایش و تحلیل این قدرت به دست مسلمانان در جهان بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: قطعه‌ای از یک جهاد روی داد و در ازای آن امریکا برای آزادی گروگان‌ها که سفیران جاسوس امریکا در این سرزمین بودند در مداخله نظامی خود که با نیرو‌های زبده دلتا انجام داد در بیابان‌های طبس گرفتار آن خشم و غضب الهی شد.
وی گفت: همانگونه که امام فرمودند طوفان شن همانند ابابیل بر لشکر ابرهه فرود آمدند و امریکا در مداخله مستقیم نظامی خود شکست خورد و افسردگی در سیمای سیاسی مقامات شان نشست.
سرلشکر سلامی گفت: تحریم اقتصادی آغاز شد و بعد از امریکا ریگان راهبرد سیاست مواجهه فعال تحت عنوان درگیری فعال جمهوری اسلامی ایران را برگزید.
وی افزود: در جنگ به شکل مستقیمی هم حمایت اطلاعاتی، هم حمایت تسلیحاتی، هم حمایت اقتصادی در دستور کار قرار داد و همه قدرت‌های شیطانی را در عقبه این ائتلاف خطرناک در مقابل ملت ایران سازمان دهی کرد، اما او هم با شکست مواجه شد.
فرمانده سپاه گفت: هر چند در سال‌های آخر جنگ در خلیج فارس به نفع عراق مداخله نظامی کرد، اما نیرو‌های دریایی ایران ارتش قهرمان و پاسداران فداکار در خلیج فارس با ضربات مهلک بر پیکره قدرت پوشالی امریکا، آخرین تیر را آن‌ها شلیک کردند.
سردار سلامی ادامه داد: هر چند امریکا هواپیمای ایرباس ایرانی را با ۲۹۰ سرنشین در آسمان خلیج فارس با ناو وینسنس ساقط کرد، اما این‌ها همه برای ملت ایران تجربه‌های جدید می‌آفرید تا قله‌های جدید را فتح کند.
وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز شما در کارنامه و در کلکسیون نبرد‌های امریکا علیه انقلاب و نظام و ملت ایران هیچ صفحه‌ای را نمی‌بینید که با پیروزی ایران نگاشته نشده باشد.
سرلشکر سلامی گفت: آن‌ها عادت کرده اند مدام از ملت ایران شکست بخورند البته هنوز برای آن‌ها درس عبرتی نشده است.
وی افزود: پس از ریگان به بوش پدر رسیدیم تا او مفهوم نظم نوین جهانی را برای مقابله با نظمی که انقلاب آن را معماری کرده بود، ارائه کند البته این نظم نوین جهانی امریکا هم دوام نیاورد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این راه به رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی، نائب امام زمان (عج)، جانشین خلف و صالح امام عزیزمان حضرت آیت الله امام خامنه‌ای ادامه پیدا کرده است.

نظر شما