شناسهٔ خبر: 50561780 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات: تحقق همه امور مربوط به فناوری و دولت الکترونیکی برعهده وزارت ارتباطات نیست

صاحب‌خبر -

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال‌های اخیر در بخش دولتی کارهای بسیاری شده است اما تحقق همه آنچه مربوط به حوزه فناوری و دولت الکترونیکی است، بر عهده وزارت ارتباطات نیست.

Zarepour Khansari.jpeg

عیسی زارع‌پور در مراسم معارفه محمد خوانساری، رییس سازمان فناوری اطلاعات افزود: این مساله نیاز به همراهی همه دستگاه‌ها و عزم ملی دارد تا مردم بتوانند خدمات دولتی را به صورت الکترونیکی و هوشمند دریافت کنند.

او راهکار برون‌رفت از مشکلات اداری را استفاده از فناوری اطلاعات عنوان کرد و اظهار داشت: راهی غیر از این برای شفافیت و از بین بردن فساد در کشور وجود ندارد و سازمان فناوری اطلاعات به همراه شورای اجرایی فناوری اطلاعات وظیفه پیگیری و انجام این مهم را به عهده دارند.

وزیر ارتباطات افزود:‌ ما در جایی قرار گرفته‌ایم که می‌توانیم با توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات زندگی را برای مردم لذت‌بخش کنیم و باید تمام تلاشمان را برای این منظور انجام دهیم.

او با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی فرایند ارائه خدمات دولتی به مردم، تحقق این مهم را نیازمند عزم ملی عنوان کرد و گفت: انتظارات ما در حوزه فناوری اطلاعات در سازمان فناوری اطلاعات محقق می‌شود و این سازمان وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

زارع‌پور با بیان اینکه باید کاری کنیم که طعم شیرین فناوری به مردم چشانده شود، افزود: در چند سال گذشته کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات به خوبی توانسته‌اند این کار را انجام دهند و مردم نیز تا حدی لذت فناوری را چشیده‌اند.

به گفته او، حمایت و خدمات سازمان فناوری اطلاعات به کسب و کارهای بخش خصوصی باید بر مبنای نقشه راه مشخص و با هدف ارائه خدمات هوشمند به مردم باشد. باید با بخش خصوصی واقعی کار را پیش ببریم به نحوی که خدمات ارائه شده اقتصادی باشد و ماندگار و مستمر بماند.

زاره‌پور، امنیت بسترهای ارائه خدمات را وظیفه سنگینی دانست که نبود آن می‌تواند باعث عدم اعتماد شود؛ وظیفه‌ای که برعهده سازمان فناوری اطلاعات قرار دارد و از سوی دیگر یکی از ماموریت‌های سازمان فناوری اطلاعات در دوره جدید را رگولاتوری فناوری اطلاعات عنوان کرد به نحوی که وظایف تمام بخش‌ها به صورت شفاف مشخص شود.

نظر شما