شناسهٔ خبر: 50561268 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

تداوم سبزپوشی بورس برای سومین روز

صاحب‌خبر -
گروه اقتصادی: امروز شاخص کل بورس با بیش از ۲۲ هزار واحد مثبت و ۱.۶۲ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم امروز با هفت هزار واحد مثبت و ۲.۱۱ درصد رشد در کانال ۳۷۴ هزار واحد قرار گرفت.ارزش معاملات بورس امروز در پایان بازار به چهار هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان رسید. بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص امروز نمادهایی فولاد، کچاد و شپدیس داشتند. همچنین بیشترین ارزش معامله مربوط به نمادهای پالایش و دارا یکم ثبت شد.

در بازار امروز بیشتر گروه‌ها و نمادها روند مثبتی داشتند و در پایان بازار هم محصولات شیمیایی‌، فلزات و خودرویی‌ها سراسر سبزپوش یه کار خود پایان دادند.برترین گروه‌های صنعتی امروز شیمیایی، فلزات اساسی، خودرو و فرآورده‌های نفتی بودند. بیشترین حجم معامله هم برای خودرو، خساپا و خبهمن ثبت شد.همچنین با توجه به رشد بیش از هفت هزار واحدی شاخص هم وزن، نمادهای کوچک نیز روند مثبتی داشتند.
 
شاخص کل فرابورس با بیش از ۳۱۰ واحد مثبت و ۱.۵۸درصد رشد در محدوده ۱۹ هزار و ۸۵۳ واحد قرار گرفت و نمادهای تاثیرگذار در شاخص فرابورس امروز کگهر آریا و هرمز بودند.

کدام صنایع برترند؟
فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سهام در خصوص وضعیت بازار در روزهای آینده اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با فرض ثابت بودن سایر متغیرهای اثرگذار بر وضعیت اقتصادی کشور، صنایع برتر با محوریت استراتژی مدیریت پرتفوی، صنایع ارزآور و خودکفا از حیث تامین مواد اولیه، پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی و فرآورده‌های معدنی و کانی می‌توانند پیشرو باشند.وی ادامه داد: همچنین شرکت‌های صنایع غذایی و دارویی، از نظر آزادسازی نرخ ارز برای تامین مواد اولیه و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی جزو صنایع پیش‌رو در بازار سرمایه خواهند بود.

برچسب‌ها:

نظر شما