شناسهٔ خبر: 50458301 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کودتا یا حربه انتخاباتی مکرون؟

بر اساس گزارش اداره کل امنیت داخلی فرانسه (DGSI)؛ یک نقشه نگران کننده کودتا در این کشور کشف و خنثی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهسوار حسینی خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از پاریس؛ رِمی دایه ۵۵ ساله، نظامی سابقی که این کودتا را پایه ریزی کرده بود، تاکنون در ناآرامی‌ها و خرابکاری‌های زیادی مشارکت داشته است.

<div id="video-display-embed-code_7178597"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3261815/7178597?width=350&height=250"></script></div>


رمی دایه در نظر داشت تا با هدایت تظاهرکنندگان به الیزه کاخ ریاست جمهوری فرانسه حمله ور شده و آن را تسخیر کند.
وی که از پشتیبانی تعدادی از گروه‌های مخالف و شبه نظامیان برخوردار بود قصد داشت با اجرای کودتا؛ اماکن حساس دولتی را به تصرف خود درآورد.
تخریب آنتن‌های مخابراتی برای قطع ارتباطات و اشغال شبکه‌های مهم رادیو و تلویزیون برای پخش برنامه‌های تبلیغاتی کودتا از دیگر اهداف گروه رمی دایه بوده است.
روزنامه لوپاریزین با افشاگری برنامه کودتا اعلام کرد که رِمی دایه معاون سابق حزب جنبش دموکراتیک فرانسه در صدد بود با اجرای عملیات اَزُر چنین کودتایی را به اجرا درآورد.
البته برخی صاحب نظران سیاسی معتقدند انتشار خبر کودتا آنهم ۶ ماه کمتر مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در اصل نوعی حربه تبلیغاتی دولت برای انحراف افکار عمومی است.
بر اساس گزارش منابع پلیس تاکنون ۳۰۰ تن از همدستان رمی دایه شناسایی شده اند که ۱۴ تن از آنان مورد بازجویی قرار گرفته اند.

نظر شما