شناسهٔ خبر: 50437855 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

آخرین و مهم‌ترین اخبار فوتبال ملی و باشگاهی ایران

صاحب‌خبر -

سوشا مکانی در نروژ به تبانی متهم شد

پس از شکست ۷ بر صفر اخیر تیم فوتبال میوندالن مقابل تیم هاگسوند در هفته بیست‌ودوم لیگ باشگاهی نروژ ادعاهایی مبنی بر احتمال دست داشتن سوشا مکانی دروازه‌بان ایرانی میوندالن مطرح شد که در این بازی در  درون دروازه تیمش بود. باشگاه میوندالن اتهامات تبانی که به دروازه‌بان ایرانی‌اش نسبت داده شده را به اتحادیه فوتبال نروژ انتقال داده است. برنیک ولفسبرگ مدیرعامل باشگاه میوندالن در این رابطه به سایت «VG» نروژ گفت: در ارتباط با دیداری که این هفته برگزار شد، پیام‌های زیادی به کانال‌های ارتباطی ما ارسال شده است. وقتی چنین اتهاماتی به بازیکن ما وارد می‌شود، تماس گرفتن‌مان با ارگان‌های مربوطه امری طبیعی است و آن ارگان، اتحادیه فوتبال نروژ است، سپس آنها روال‌هایی برای بررسی اتهامات وارده دارند. ما به عنوان یک باشگاه آنچه را که وظیفه‌مان بود، انجام داده‌ایم. سوشا مکانی هم در این باره به «VG» گفت: باشگاه میوندالن خیلی نگران بود اما آنها از من حمایت لازم را کردند. اتهاماتی که علیه من در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده، هیچ مبنای درستی ندارد. کسانی که این چیزها را به اشتراک گذاشته‌اند، بسیاری از آنها حتی نمی‌دانند چه چیزی به اشتراک گذاشته‌اند. هدف آنها فقط نابودی من است. هیچ اشتباهی نکرده‌ام. همه چیز از آنجا شروع شد که من از باشگاه پرسپولیس خواستم که بدهی خود را به من بپردازد. وقتی تصمیم گرفتم برای دریافت طلبم به فیفا شکایت کنم، نفرت (هواداران پرسپولیس) از من شروع شد.

۲.۲ میلیارد تومان از اموال باشگاه پرسپولیس توقیف شد

باشگاه پرسپولیس امروز پنجشنبه اعلام کرد که این پول قرار بود به بازیکنان پرداخت شود و در حساب باشگاه بود اما با حکم دادگاه و پس از شکایت یکی از طلبکاران توقیف شده است، به همین دلیل هم باشگاه با کاهش پرداختی به بازیکنان روبرو شد.این مبلغ با شکایت یک آژانس مسافرتی توقیف شده است. باشگاه پرسپولیس که با مشکلات مالی زیادی روبروست، مدعی شده «از همه جهات در رقابتی نابرابر حضور دارد.»

یورگن کلوپ با سیروس دین محمدی تماس گرفت!

چند روز پیش بود که سیروس دین محمدی در گفت و گویی در خصوص همبازی بودن با یورگن کلوپ به صحبت پرداخت و خاطراتی را از مربی سرشناس فوتبال دنیا که زمانی با وی در ماینتر آلمان همبازی بود مطرح کرد. با گذشت چند روز از این مصاحبه دین محمدی از طریق یک مدیر برنامه ایرانی شماره تلفن یورگن کلوپ را پیدا کرد و سپس برای این مربی سرشناس پیام فرستاد اما در اتفاقی جالب کلوپ امروز با دین محمدی تماس گرفت. همبازی سابق کلوپ در این پیام نوشت: سلام آقای کلوپ من هم تیمی شما در تیم مایتنز سیروس دین محمدی هستم و همین پیام باعث شد تا کلوپ با وی تماس بگیرد. سیروس دین محمدی با اشاره این اتفاق گفت: حقیقا اصلا فکر نمی کردم کلوپ چنین کاری انجام بدهد. من زیاد به زبان آلمانی مسلط نیستم، از آنجا که امروز برای یک بازی در حمایت از بیماران سندروم دان در کنار بچه ها بودم مهدی پاشازاده هم کنارم بود. از او خواستم تا کمک کند و پاشازاده هم زحمت ترجمه صحبت های من را برای کلوپ و بر عکس از وی برای من کشید. وقتی با او صحبت کردم پیگیر شد که چه کاری انجام می دهم، از اینکه او تماس گرفته واقعا خوشحال شدم و او خواست تا بیشتر در تماس باشیم. من هم برای او آرزوی موفقیت کردم و از اینکه روزی در کنار این مربی بزرگ فوتبال بازی کردم افتخار می کنم.

پیرزی تیم امید ایران بر لبنان

تیم ملی فوتبال امید ایران از ساعت ۱۴:۳۰ امروز در دوشنبه به مصاف تیم ملی لبنان رفت که این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود امیدهای کشورمان به پایان رسید. گل های امید ایران توسط مهدی لموچی در دقیقه ۵ و میلاد کر ۳+۹۰ به ثمر رسید. در دقیقه ۸۹ بازی امیدهای ایران و لبنان ضربه پنالتی برای ایران توسط سامان فلاح از دست رفت تا اختلاف دو برابر نشود. شاگردان مهدوی کیا با این پیروزی ۶ امتیازی شدند. آن ها در اولین بازی خود در مسابقات مقدماتی امید‌های آسیا به پیروزی پرگل ۴ بر صفر مقابل نپال دست یافتند. در دیگر بازی این گروه تیم تاجیکستان ۶ بر صفر نپال را برد. مسابقات مقدماتی قهرمانی کمتراز ۲۳ سال فوتبال آسیا در ۱۱ گروه برگزار می‌شود که ۱۱ تیم صدرنشین به همراه ۴ تیم برتر دوم و ازبکستان (میزبان) در خرداد ۱۴۰۱ در مسابقات نهایی شرکت خواهند کرد. در حال حاضر تیم ایران در گروه خود دوم است و در جدول تیم های دوم گروه ها صدرنشین است.

نظر شما