شناسهٔ خبر: 50435050 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

واکنش سوشا مکانی به اتهام تبانی در فوتبال نروژ/ دوباره پای پرسپولیس وسط آمد

دروازه‌بان ایرانی تیم فوتبال میوندالن به ادعای دست داشتنش در یک تبانی فوتبالی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی -

پس از شکست ۷ بر صفر اخیر تیم فوتبال میوندالن مقابل تیم هاگسوند در هفته بیست‌ودوم لیگ باشگاهی نروژ ادعاهایی مبنی بر احتمال دست داشتن سوشا مکانی دروازه‌بان ایرانی میوندالن مطرح شد که در این بازی در  درون دروازه تیمش بود. باشگاه میوندالن اتهامات تبانی که به دروازه‌بان ایرانی‌اش نسبت داده شده را به اتحادیه فوتبال نروژ انتقال داده است.

برنیک ولفسبرگ مدیرعامل باشگاه میوندالن در این رابطه به سایت «VG» نروژ گفت: در ارتباط با دیداری که این هفته برگزار شد، پیام‌های زیادی به کانال‌های ارتباطی ما ارسال شده است. وقتی چنین اتهاماتی به بازیکن ما وارد می‌شود، تماس گرفتن‌مان با ارگان‌های مربوطه امری طبیعی است و آن ارگان، اتحادیه فوتبال نروژ است، سپس آنها روال‌هایی برای بررسی اتهامات وارده دارند. ما به عنوان یک باشگاه آنچه را که وظیفه‌مان بود، انجام داده‌ایم.

سوشا مکانی هم در این باره به «VG» گفت: باشگاه میوندالن خیلی نگران بود اما آنها از من حمایت لازم را کردند. اتهاماتی که علیه من در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده، هیچ مبنای درستی ندارد. کسانی که این چیزها را به اشتراک گذاشته‌اند، بسیاری از آنها حتی نمی‌دانند چه چیزی به اشتراک گذاشته‌اند. هدف آنها فقط نابودی من است. چند سالی که در ایران بودم، نتوانستند من را نابود کنند، اما اکنون دوباره تلاش می‌کنند تا من را نابود کنند.

مکانی با اشاره به اینکه این هجمه‌ها علیه او به این خاطر است که اخیراً به استقلال، رقیب سنتی باشگاه سابقش یعنی پرسپولیس ابراز علاقه کرده است، صحبت‌هایش را اینطور ادامه داد: من نگران نیستم چون می‌دانم چیزی نشده است. این موضوع خسته‌کننده است، اما می‌دانم که هیچ اشتباهی نکرده‌ام. همه چیز از آنجا شروع شد که من از باشگاه پرسپولیس خواستم که بدهی خود را به من بپردازد. وقتی تصمیم گرفتم برای دریافت طلبم به فیفا شکایت کنم، نفرت (هواداران پرسپولیس) از من شروع شد.

دروازه‌بان پیشین پرسپولیس تصریح کرد: حالا که صحبت می‌کنم و می‌گویم به فیفا می روم تا طلبم را از پرسپولیس بگیرم و در مورد چیزهایی که در باشگاه دیده‌ام صحبت کنم، آنها از این موضوع خوش‌شان نمی‌آید، طرفداران پرسپولیس از من متنفرند. آنها یک گروه میلیونی دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی دارند و وقتی یکی از آنها چیزی می‌نویسد، بلافاصله در همه جا بازنشر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم ما یک جلسه بسیار خوب در باشگاه میوندالن داشتیم که همه چیز گفته شد. من به آنها توضیح دادم که فوتبال در ایران چگونه است. من چیزهایی را در آنجا دیده‌ام که در فوتبال نروژ نمی‌توان دید. خوشبختانه در نروژ اینطور نیست. در مورد هواداران هم همینطور. ممکن است شخصی حساب کاربری جعلی (در شبکه اجتماعی) داشته باشد و هر چه می‌خواهد بنویسد و نفرت خود را نشان دهد.

نظر شما