شناسهٔ خبر: 50433612 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برای اولین بار صورت رگفت؛

استقرار سوخوی روسیه در شمال شرق سوریه

شبکه المیادین اعلام کرد: یک جنگنده روسیه از نوع سوخو برای اولین بار از زمان آغاز مشارکت نظامی مسکو در سوریه در سپتامبر ۲۰۱۵ در فرودگاه قامشلی استان حسکه فرود آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، این منابع تاکید کردند، جنگنده روسیه در راستای تلاش‌های این کشور برای گسترش حضور نظامی خود در شرق سوریه به طور ثابت در فرودگاه خواهد ماند.

آنها اظهار داشتند، طرف روسی در تلاش است تا فرودگاه قامشلی را توسعه دهد و هواپیماهای جنگی و بالگردهای بیشتری وارد کند و فرودگاه را به پایگاه هوایی روسیه تبدیل کند.

همچنین فعالان شبکه‌های اجتماعی تصویری را در اینترنت از یک جنگنده روسی "سوخو-۳۵ اس" منتشر کردند که گفته می‌شود برای اولین بار روز چهارشنبه در فرودگاه شهر قامشلی -که تحت کنترل ارتش سوریه است- طبق توافق میان دولت دمشق و نیروهای سوریه دموکراتیک"قسد"فرود آمد.

این اولین بار است که جنگنده‌ های روسی در شمال شرق سوریه مستقر می شوند. هنوز هیچ اظهارنظر رسمی در این مورد ارائه نشده است.

برخی از ناظران پیش بینی کردند که مسکو با این اقدام "سیگنالی" را به آنکارا در بحبوحه وجود نشانه‌هایی از عملیات نظامی جدید احتمالی ترکیه علیه مبارزان کرد در شمال شرق سوریه  ارسال می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما