شناسهٔ خبر: 50431894 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان: در گروه آسانی قرار نداریم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران گفت:‌ همان چیزی که از قرعه‌کشی انتظار داشتیم رخ داد. در گروه آسانی قرار نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مراسم قرعه‌کشی مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا امروز برگزار و تیم ملی ایران با هند، چین و چین تایپه همگروه شد.

مریم ایراندوست پس از مشخص‌شدن حریفان ایران گفت: حس فوق‌العاده‌ای بود که برای اولین بار در میان ۱۲ تیم برتر آسیا قرار داشتیم. هم کادر فنی و بازیکنان و حتی هواداران بی‌صبرانه منتظر قرعه‌کشی بودند.

وی افزود: انتظاری که از قرعه‌کشی داشتیم، رخ داد. در گروه آسانی قرار نداریم اما امیدوارم با حمایت‌هایی که تا الان از سوی فدراسیون فوتبال به‌خصوص رییس فدراسیون صورت گرفته، با تدارکات قوی پیش رویم. ایران می‌تواند حریف قوی برای تیم‌های همگروه خود باشد.

ایراندوست خاطرنشان کرد: تیم چین چند دوره قهرمان آسیا بوده و چین تایپه نیز حریف دست و پا بسته‌ای نیست اما ما نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم تا نماینده شایسته ای برای کشور عزیزمان باشیم.

گروه‌بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه اول: هند (میزبان)، چین، چین تایپه و ایران

گروه دوم: استرالیا، تایلند، فیلیپین و اندونزی

گروه سوم: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام و میانمار

جام ملت‌های آسیا از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ به میزبانی هند برگزار می‌شود. ۲ تیم اول و دوم هر گروه و ۲ تیم برتر از میان تیم‌های سوم گروه‌ها به مرحله حذفی مسابقات صعود می‌کنند.

تیم ملی فوتبال زنان ایران امسال با گذشتن از سد بنگلادش و اردن، برای نخستین‌بار سهمیه حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا را کسب کرد.

چین، چین تایپه و هند به ترتیب در رتبه‌های ۱۷، ۴۰ و ۵۷ رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی فوتبال قرار دارند و در میان تیم‌های آسیایی به ترتیب چهارم، هشتم و یازدهم هستند. ایران تیم ۷۲ جهان و ۱۴ آسیا است.

نظر شما