شناسهٔ خبر: 50430817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد؛

تبلیغات فرهنگی نادرست عامل کاهش تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری

قم- آیت الله علوی گرگانی با اشاره به سیره دینی در ازدیاد نسل گفت: تبلیغات فرهنگی نادرست در سال‌های گذشته عامل کاهش تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر پنج شنبه دیدار سردار غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیرعامل تاکید کرد: در مباحث مواجهه با تهدیدات ضرورت دارد تا حجم و کیفیت اقدامات پیشگیرانه تقویت شود تا اگر خدای نکرده دشمن هم قصد اقدامی داشت آن تهدید عملیاتی نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ازدیاد نسل و رشد جمعیتی اشاره و با بیان اینکه متأسفانه برخی تبلیغات فرهنگی در سال‌های گذشته عامل کاهش تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری شده است، گفت: البته برخی هم موضوع چالش‌های اقتصادی را مطرح می‌کنند اما باید دانست که در سیره دینی ما موضوع ازدیاد نسل تشویق شده است و خدا وعده تأمین رزق و روزی فرزندان را داده است و خداوند تبارک و تعالی در وعده خود تخلف نمی‌کند.

همچنین در این دیدار سردار غلامرضا جلالی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات قابل توجه در موضوع امنیت ملی بحث حفاظت و صیانت از جمعیت است، افزود: امروز جمعیت یک نعمت و از پایه‌های قدرت ملی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه سیاست گذاری‌های ناصحیح سبب شده تا ما با یک شتاب کاهنده در موضوع جمعیت مواجه باشیم، تصریح کرد: کشور ما در سال‌های اخیر درگیر یک سقوط آبشاری در مساله جمعیت شده است که می‌تواند بسیاری از مؤلفه‌ها و عرصه‌های قدرت آفرین کشور همچون حوزه دفاعی، اقتصادی، اجتماعی و … را دستخوش چالش کند.

رئیس پدافند غیرعامل با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در حوزه مباحث جمعیت و خانواده گفت: این امیدواری وجود دارد تا با اصلاح و تکمیل مصوبه مجلس، سیاستگذاری کشور به نفع صیانت از رشد جمعیت تغییر کند.

نظر شما