شناسهٔ خبر: 50425242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس مجمع‌ عمومی جامعه مدرسین:

اهانت‌ به ساحت مرجعیت هیچ جایگاهی در حوزه و روحانیت ندارد

رئیس مجمع‌ عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مرجعیت گفت: حرکت شومی که این روز‌ها علیه مرجعیت در فضای مجازی مطرح شد، هیچ جایگاهی در نظام روحانیت و حوزه‌های علمیه ندارد. رئیس مجمع‌ عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مرجعیت گفت: حرکت شومی که این روز‌ها علیه مرجعیت در فضای مجازی مطرح شد، هیچ جایگاهی در نظام روحانیت و حوزه‌های علمیه ندارد.

صاحب‌خبر -

اهانت‌ به ساحت مرجعیت هیچ جایگاهی در حوزه و روحانیت نداردبه‌ گزارش‌ خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد فرخ‌فال، رئیس مجمع‌ عمومی جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه‌ قم، شامگاه چهارشنبه‌ پنجم آبان‌ماه در دوازدهمین مجمع‌ عمومی این نهاد حوزوی اظهار کرد: همه‌ این‌ تشکیلات (جامعه‌ مدرسین) در ابعاد مختلف حوزه به دلیل حفظ اسلام ناب و شریعت است و همه ما پاسداران شریعت مبین اسلام به حساب می‌آییم.

مشاور عالی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به بدخواهی‌های دشمنان علیه حوزه و مرجعیت افزود: جای تعجب نیست که بدخواهان مذهب تشیع و دشمنان سنت و اهل بیت(ع) با شیطنت و همکاری سرویس‌های اطلاعاتی اجانب دست به حرکات شومی علیه مرجعیت می‌زنند که این حرکات زشت، شوم و ناپسند هیچ جایگاهی در نظام روحانیت و حوزه ندارد.

وی فلسفه تشکیل مجمع‌ عمومی جامعه مدرسین را پیشنهاد رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: مقام معظم رهبری در سفری که در سال ۸۹ به قم داشتند، از جامعه مدرسین حوزه علمیه برای تشکیل مجمع عمومی مطالبه فرمودند و جامعه مدرسین نیز برای اینکه برای این نهاد حوزوی بازوی قوی ایجاد شود، این مجمع را به تبعیت از رهبر معظم انقلاب تشکیل داد.

استاد سطوح عالی و خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم افزود: مجمع‌ عمومی جامعه مدرسین در واقع حلقه وصل همه فضلا و اساتید حوزه با شورای عالی جامعه مدرسین هستند. تبیین و گسترش اسلام ناب محمدی بر اساس سنت قرآن و اهل بیت(ع)، تبیین و دفاع از قرآن و عترت، تبیین و دفاع از جایگاه ولایت فقیه، ایجاد زمینه مناسب برای رشد و بالندگی حوزه و نظام روحانیت، تعمیق مباحث اخلاقی و ساده زیستی و تقویت تقوا در فضلا و آماده‌سازی طلاب برای ورود به تحقیق و پژوهش و تبلیغ اسلام و دفاع در برابر شبهات از مهم‌ترین اهداف تشکیل این مجمع است.

فرخ‌فال با بیان اینکه مدت عضویت در هیئت رئیسه، دو سال است و جلسه با حضور حداقل دوسوم اعضا رسمیت پیدا می‌کند، گفت: آسیب‌شناسی مسائل حوزه و ارائه راه حل‌های مناسب به شورای عالی حوزه و شورای عالی جامعه مدرسین یکی از مهم‌ترین وظایف اعضای هیئت رئیسه این مجمع است.

پیگیری منویات رهبری و مراجع

وی پیگیری منویات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید را از دیگر وظایف اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین برشمرد و افزود: پیشنهاد و معرفی صلاحیت افراد واجد شرایط برای عضویت در شورای عالی جامعه مدرسین، ارائه راهکار‌های پیشرفت در حوزه‌های علمیه، تغییر و اصلاح اساسنامه و تنظیم دستور جلسات و آئین‌نامه‌ها از دیگر وظایف اعضای هیئت رئیسه این مجمع است.

وی تصریح کرد: جامعه مدرسین با تشکیل این مجمع‌ عمومی، رویش خواهد داشت و اساتید جدیدی عضو این نهاد ارزشمند و اثرگذار (شورای‌ عالی جامعه مدرسین) می‌شوند.

فرخ‌فال با بیان اینکه مجمع عمومی جامعه مدرسین سه دوره را پشت سر گذاشته است، ادامه داد: در دوره آخر به دلیل کرونا، انتخابات به تأخیر افتاد و هیئت رئیسه دور سوم مجمع عمومی کار خود را ادامه داد و اکنون با فرصتی که ایجاد شده، انتخابات هیئت رئیسه برگزار شده است.

وی اظهار کرد: هیئت رئیسه سوم بیش از سه سال کار را دنبال کرد و اعضای مجمع عمومی و اعضای هیئت رئیسه برای انجام مسئولیت‌ها هیچ گونه حقوق، مستمری و دریافتی ماهانه نداشته و نخواهند داشت.

یادآوری می‌شود، در چهارمین دوره هیئت رئیسه مجمع‌ عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله لونی، استاد سطوح‌ عالی حوزه، به‌ عنوان رئیس مجمع‌ عمومی جامعه مدرسین از سوی اعضا انتخاب شد.

انتهای پیام

نظر شما