شناسهٔ خبر: 50425240 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در همدان مدیریت رویداد گردشگری نداریم/ باید در حیاط کاروانسرا‌ها اتاق فکر روستا تشکیل شود

مدیر عامل بنیاد توسعه گردشگری آسیا گفت: سالیان سال است در حوزه اضافه کردن جاذبه گردشگری ناموفق بودیم .

صاحب‌خبر -

بهنام افتخاریان مدیر عامل بنیاد توسعه گردشگری آسیا در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با بیان اینکه سال‌هاست دم از گردشگری می‌زنیم، اما برای برنامه‌ریزی تنها یک روش داریم، بیان کرد: سالیان سال است در حوزه اضافه کردن جاذبه گردشگری ناموفق بودیم 

او با بیان اینکه چاره این مشکلات، تعریف رویداد است، گفت: در همدان مدیریت رویداد نداریم، از طرف دیگر زیر ساخت‌های فیزیکی ظرف ۳ ماه انجام می‌شود و این روستا‌ها چند خانه چند بومگردی لازم دارند و باید با مساعدت بخش خصوصی، بخش دولتی و اهالی بومی به یک محور گردشگری تبدیل شوند.

این راهنمای گردشگری با اشاره به اینکه ثبت جهانی کاروانسرا‌ها تنها به حفاظت آن‌ها کمک می‌کند، بیان کرد: باید در حیاط کاروانسرا‌ها اتاق فکر روستا تشکیل شود تا نگرانی اهالی رفع شود و آن‌ها حس کنند پای کار هستند تا بتوانیم برنامه‌ها را پیش ببریم.

اوبه به تعریف مهمان‌نوازی سنتی و صنعتی اشاره کرد و گفت: در مهمان‌نوازی صنعتی خدمات ارائه می‌دهیم و پول می‌گیریم، اما در مهمان‌نوازی سنتی خدمات ارائه می‌دهیم و پول هم می‌دهیم و مشکل این است که ما مهمان‌نوازی صنعتی و مدیریت آن را بلد نیستیم و روستا اگر می‌خواهد درآمد کسب کند باید به سمت مهمان‌نوازی صنعتی برود.

مدیر عامل بنیاد توسعه گردشگری آسیا اضافه کرد: آماده نبودن تفکر عمومی روستا می‌تواند باعث شود که ورود گردشگر را دوست نداشته باشند و تا زمانی که هر تاج‌آبادی و فرسفجی به این نتیجه نرسند که هر فردی که به منطقه آن‌ها می‌آید قابل احترام است و باید از آن پول درآورند ثبت جهانی و رونق گردشگری در این دو منطقه محکوم به شکست است.

او با بیان اینکه متأسفانه ما بازی روز بعد از پیروزی را بلد نیستیم، اظهار داشت: برای تمام اتفاقات حوزه گردشگری نیاز به پوست‌اندازی داریم و باید از تولید محتوا گرفته تا چیدن رویداد از روش‌هایی استفاده کنیم که کار ماندگاری برای مردم رقم بخورد به عنوان نمونه در رویداد می‌توانیم نداشته‌هایمان را نیز قرض بگیریم که روستای تاج‌آباد در حوزه استفاده از ادبیات و مشاهیر ادبی این کار را کرده است.

او افزود: کارگروه ثبت جهانی کاروانسرا‌های تاج‌آباد و فرسفج در سطح استانداری تشکیل شود و نگذاریم اولین ثبت جهانی همدان به اتفاق تلخی تبدیل شود.
انتهای پیام/ج

نظر شما