شناسهٔ خبر: 50412081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی:

کتاب شعر «فرعی دوم» منتشر می شود

کریمیان گفت: «فرعی دوم» تازه‌ترین کتاب شعر «امیر نظام‌دوست» شاعر برجسته خراسان جنوبی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی منتشر می شود.

صاحب‌خبر -

«مجید کریمیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: یکی از رسالت هایی که بر عهده حوزه هنری قرار دارد کمک به نشر آثار و کتاب هایی با موضوعات مختلف است.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه کتاب شعر «فرعی دوم» منتشر می شود، افزود: «فرعی دوم» عنوان تازه‌ترین کتاب شعری است که به قلم «امیر نظام‌دوست» با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی توسط انتشارات سوره مهر در ۶۸ صفحه و ۱۲۵۰ نسخه منتشر و عرضه خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه کتاب شعر «فرعی دوم» دربرگیرنده ۲ دفتر با عنوان «غزل» و «بعد از غزل» است، افزود: در بخش اول این کتاب یعنی «غزل» ۳۰ شعر با موضوعاتی که اغلب احساسات مختلف انسانی را نشانه رفته‌اند، وجود دارد.

 

کریمیان ادامه داد: قسمت دوم یعنی «بعد از غزل» هم ۱۰ شعر با قالب‌هایی مثل مثنوی را شامل می‌شود و نگاه‌ خاص شاعر به موضوعات در این نوع غزل‌ها می‌تواند مخاطب را جذب کند و موضوعات مختلف از عشق گرفته تا گذر زمان و طبیعت و غیره را در تصاویری متفاوت و بکر می‌توان از نگاه شاعر تماشا کرد.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی بیان کرد: «امیر نظام‌دوست» شاعر اهل بیرجند است که مهارت فوق العاده ای در سرودن غزل، مثنوی و قالب‌های مختلف شعری دارد.

 

وی در پایان گفت: غزل‌های این کتاب هم که بخش اعظمی از «فرعی دوم» را دربرگرفته‌اند، اغلب به توصیف و بیان حس‌و‌حال عاشق دل‌خسته‌ای که از جهان و آدم‌هایش گلایه دارد، پرداخته‌اند و در واقع عشق، دلتنگی، تنهایی و خستگی محوریت خیلی از این غزل‌ها را در برگرفته‌اند.

پایان پیام/573

نظر شما