شناسهٔ خبر: 50410051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مکرون خواستار همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد!

رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی بر همکاری ایران با آژانس بین المللی اتمی و توقف آنچه وی اقدامات ایران در نقض برجام خواند، تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آنی نیوز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و شی جین پینگ، همتای چینی او روز سه شنبه در تماسی تلفنی درباره برنامه هسته‌ای ایران، تحولات اخیر افغانستان و دسترسی به بازار چین گفتگو کردند.

رئیس‌ جمهور فرانسه در گفتگو با همتای چینی خود بر توقف آنچه وی اقدامات ایران در نقض برجام خواند، تاکید کرد و از ایران خواست با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

رئیس جمهور فرانسه در این تماس تلفنی همچنین تاکید کرد که طالبان باید با تروریسم مبارزه کنند و به حقوق زنان احترام بگذارند.

مکرون که در نیمه اول سال ۲۰۲۲ ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت، از چین خواست تا روابط اقتصادی اتحادیه اروپا و چین را تقویت کند و دسترسی بیشتر به شرکت‌های اروپایی در بازار خود را تضمین کند.

هیاهوی رسانه‌ای سران و دیپلمات‌های غربی برای از سرگیری مجدد مذاکرات در حالی است که وزیر خارجه کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و در دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که ایران در حال بررسی سوابق مذاکرات است و بزودی به جریان مذاکرات باز خواهد گشت، اما نه رفتار غیرسازنده آمریکا را می‌پذیرد و نه کشور را معطل وعده‌های سابقه دار توخالی خواهد کرد.

پیش از این نیز سخنگوی اتحادیه اروپا از مذاکره قریب الوقوع مذاکره کنندگان ایرانی و اروپایی خبر داده بود.

انتهای پیام/

نظر شما