شناسهٔ خبر: 50405424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تولید محتوا در برنامه‌های ۱۳ آبان برجسته‌سازی شود

اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: ۱۳ آبان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است و اجرای برنامه‌های این ماه به خصوص آئین گرامیداشت این ایام مبارک باید با تولید محتوا برای نسل جوان همراه باشد و وقایع این ایام مهم نیازمند برجسته‌سازی است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی، افزود: ۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در ادوار مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به‌ یادماندنی است.

وی ادامه داد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که بعدها روز دانش‌آموز نام گرفت و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که امام خمینی (ره) از این اتفاقات به‌عنوان انقلاب دوم نام بردند، عناوین حوادث مهم تاریخی است که در تقویم کشورمان ثبت شده است.

امام جمعه اراک اظهار داشت: هیچ‌یک از این سه واقعه تاریخی را نمی‌توان از نظر اهمیت نسبت به دیگری برتر دانست چرا که هر کدام در دوره‌ای وقوع تأثیرگذاری خاص خود را داشته و شرایط را به‌نحوی تغییر داده‌اند، بنابراین هر کدام از این حوادث مهم باید به شیوه‌های علمی و چگونگی تاثیرگذاری در تاریخ انقلاب معرفی شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن روز نوجوان به احتمال زیاد مقام معظم رهبری به‌ صورت مجازی با شماری از نوجوانان کشور دیدار و گفت و گو خواهند داشت بنابراین باید شمار قابل توجهی از نوجوان استان در مصلی بیت‌المقدس اراک اجتماع کرده و با شکوه ویژه‌ای این برنامه برگزار شود.

استاندار مرکزی نیز در این نشست ۱۳ آبان را نماد استکبارستیزی ملت ایران دانست و گفت: تمامی نهادهای اجرایی وظیفه دارند در برگزاری برنامه‌های این روز مشارکت گسترده داشته باشند.

سید«علی آقازاده» در مورد مشکلات جایگاه‌های سوخت که از روز گذشته به صورت سراسری بروز کرده نیز گفت: ۹۷ جایگاه سوخت در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که روز گذشته با اختلال مواجه شدند و بلافاصله دستگاه های متولی و اعضای شورای تامین برای مدیریت شرایط پای کار آمدند و شرایط به بهترین نحو ممکن مدیریت و کنترل شد.

وی ادامه داد: تا بامداد امروز بیش از ۵۷ جایگاه سوخت وارد مدار شدند که برخی به شکل آفلاین و برخی هم به شکل سهمیه‌ای در حال ارایه خدمات هستند و امید می‌رود که  تا ساعت ۱۲ ظهر امروز شرایط به شکل طبیعی برقرار شود.

استاند مرکزی بیان کرد: به برکت هوشیاری و مشارکت مردم استان هیچ گونه حادثه امنیتی در سطح استان مرکزی نداشتیم که این نشان از بصیرت و آگاهی مردم نسبت به شرایط است.

در این نشست ۲۸ مهرماه با عنوان روز امیرکبیر و اراک نامگذاری شد که این مصوبه در اسرع وقت برای ثبت در تقویم رسمی کشور به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال می‌شود.

نظر شما