شناسهٔ خبر: 50405380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر ستاد فهمای چهارمحال ‌و بختیاری عنوان کرد:

تحقق شعار «به توان مردم» رویکرد اصلی سومین رویداد ملی فهما

مظاهری گفت: در سومین رویداد فهما به دنبال تحقق شعار «به توان مردم» با شناسایی و استفاده هر چه بیشتر از توانمندی های مردمی در کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

صاحب‌خبر -

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: در سومین رویداد فهما به دنبال تحقق شعار «به توان مردم» با شناسایی و استفاده هر چه بیشتر از توانمندی های مردمی در کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در اولین رویداد ملی فهما ۸ شاخص قرآن و عترت، ارتقای فعالیت های هنری، خلاقیت و نوآوری، غنی‌سازی اوقات فراغت، جذب شبکه سازی، پاسداشت مناسبت‌های مذهبی و انقلابی، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، فضای مجازی و رسانه، جهت رقابت بین استان ها در نظر گرفته شده بود که در این بین استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر در رشته «ارتقاء فعالیت‌های قرآن و عترت» شد.

 

وی افزود: در طرح ملی ایران قوی سال ۱۳۹۹ نیز شش کانون فرهنگی هنری از چهارمحال و بختیاری در رواق های فن آوری، کتاب، نمایش، دانش، قلم و ترنج موفق به کسب رتبه برتر و سه رابط فهما به عنوان رابطین برتر و ۹ باب کانون فرهنگی هنری نیز موفق به کسب امتیاز بالای ۱۵ هزار شدند.

 

مظاهری افزود: در سومین رویداد ملی فهما سال ۱۴۰۰ با ارتباط مداوم با کانون های فرهنگی هنری مساجد و رابطین فهمای استان و رصد فعالیت های کانون ها و پاسخگویی به مشکلات، ابهامات مدیران کانون ها در ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد برطرف و مسائل مطروحه تا حصول نتیجه پیگیری شد.

 

وی با اشاره به فرآیند ارزیابی فعالیت ها و آثار ارسالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سومین رویداد ملی فهمای سال ۱۴۰۰ افزود: فعالیت ها  و آثار ثبت شده در ۲ سطح استانی و ملی ارزیابی شده و کانون های برتر بر اساس مجموع امتیاز کسب شده و کیفیت فعالیت میدانی خود در رواق های ۱۲ گانه رتبه بندی شده و در هر رواق کانون برتر استان به شرط کسب حداقل امتیاز مورد نیاز به مرحله داوری نهایی راه پیدا می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به نبود امکانات و زیرساخت های تجهیزاتی و اینترنتی در روستاها افزود: هشت درصد امتیاز اختصاصی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی در رویداد ملی فهمای ۱۴۰۰ لحاظ می شود.

 

پایان پیام/361

نظر شما