شناسهٔ خبر: 50404874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس:

۶۰ درصد جایگاه‌های سوخت فارس به مدار خدمات‌رسانی بازگشت

شیراز - ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس اظهار داشت: با ذخیره سازی مناسب سوخت و همچنین راه اندازی بیش از ۶۰ درصدی جایگاه‌ها، فرایندسوخت رسانی در این استان پس از اختلال روز سه‌شنبه شتاب گرفت.

صاحب‌خبر -

اسداله طاهری ‌روز چهارشنبه با اشاره به اختلال پیش آماده در بخشی از سامانه هوشمند در جایگاه‌های سوخت‌ شیراز و شهرستان ها به ایرنا گفت: از  ۲۹۶ باب جایگاه عرضه سوخت مایع (بنزین و نفت گاز ) در سطح استان تاکنون بیش از ۱۸۰ باب فعال و درحال ارائه خدمات به مردم استان‌ هستند و مابقی جایگاه ها بزودی راه اندازی می شوند.
 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس ضمن قدردانی از همکاری بسیار خوب مردم شریف استان افزود: با تمهیدات انجام شده، بعداز ایجاد اختلال نرم افزاری پیش آمده در سامانه هوشمند سوخت بیش از ۵۰ تیم های عملیاتی متشکل از کارشناسان منطقه و نواحی تشکیل و جهت راه اندازی به جایگاه‌های سطح استان اعزام ونسبت به فعال سازی مجاری عرضه بصورت آفلاین اقدام کردند.
طاهری با تشکر از همکاری و همراهی مالکین جایگاه ها و شرکت های حمل ونقل فرآورده‌های نفتی در توزیع به موقع سوخت به مردم، شهروندان را به حفظ آرامش جهت دریافت سوخت توصیه کرد و گفت: سهمیه سوخت خودروها در کارت سوخت آنها محفوظ است و تا زمان راه‌اندازی مجدد سامانه هوشمند سوخت، آنها می توانند سوخت مورد نیاز خود را با نرخ آزاد (۳۰ هزار ریال برای هر لیتر بنزین) دریافت نمایند.

از ظهر سه شنبه چهارم آبانماه ۱۴۰۰ مراجعان به جایگاه های سوخت کشور برای دریافت بنزین با کارت هوشمند سوخت با مشکل مواجه شدند.
سید ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در این باره گفت: اختلال در سیستم های چهار هزار و ۳۰۰ جایگاه سوخت رسانی کشور ناشی از یک حمله گسترده سایبری بود که شامگاه سه‌شنبه مهار شد و امیدواریم تا روز چهارشنبه پنجم آبان‌ماه تمام جایگاه های سوخت به وضعیت عادی برگردند.
مسعود رضایی مدیر سامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نیز تاکید کرد: موجودی  بنزین در کارت سوخت ها که در دست مردم است به هیچ عنوان پاک نشده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

نظر شما